۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۱۸۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

رضایت خداوند در پذیرفتن نعمت ولایت است/ غدیر روز به ثمر رسیدن مجاهدت انبیا است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که غدیر در حقیقت عید ولایت است، گفت: خداوند متعال در روز غدیر نعمت تامه یعنی ولایت را به امت اعطا کرد که برخی آن را نپذیرفتند؛ باید بدانیم که خدا نعمت را در روز غدیر بر امت تمام کرد که مردم با قبول ولایت به این نعمت می‌رسند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خلخال ضمن تبریک عید‌ الله الاکبر(غدیر خم) به بیان برکات این روز عظیم پرداخت.

 

وی افزود: تمام انبیای الهی با هدف دعوت مردم به وحدانیت، ایجاد زمینه لازم برای بعثت نبی اکرم(ص) و اکمال دین مبعوث شدند که بر اساس آیات قرآن خداوند متعال در روز غدیر مژده اکمال دین و اتمام نعمت را به امت اسلامی داد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که غدیر در حقیقت عید ولایت است، اظهار داشت: این روز یوم الولایت است که رسول‌الله(ص) به دستور خداوند متعال امیرمؤمنان(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده و ولایت را به حضرت امیر(ع) سپردند.

 

وی تأکید کرد: خداوند متعال در روز غدیر نعمت تامه یعنی ولایت را به امت اعطا کرد که برخی آن را نپذیرفتند؛ باید بدانیم که خدا نعمت را در روز غدیر بر امت تمام کرد که مردم با قبول ولایت به این نعمت می‌رسند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی رضای خداوند متعال را در پذیرفتن ولایت دانست و اظهار داشت: شیعیان به سبب پذیرفتن این نعمت از مقام بالایی در نزد حق برخوردار هستند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) از شهر مقدس قم به عنوان شهر فقاهت، کمال و علم یاد کرد و اظهار داشت: در روایت آمده «علوم آل محمد(ص) از شهر قم به سایر جهان فرستاده می‌شود».

 

وی تصریح کرد: امروز شهر مقدس قم مرکز فقه و فقاهت است و تمام دنیا به آن چشم دوخته‌اند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که زائران شهر مقدس قم میهمانان حضرت ولی عصر(عج) و حضرت معصومه(س) هستند، بیان داشت: بر اساس روایت اصل و واقعیت این شهر پاکی و تقدس است./993/پ202/ج

ارسال نظرات