۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۲۵۲۷۴
امام جمعه تبریز:

عمران معنوی مهم‌تر از آبادانی فیزیکی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: از دیدگاه مبانی عالی اسلامی همانگونه که بر آبادانی شهرها و ارتقای رفاه عمومی تأکید شده بر آبادانی معنوی امت اسلام نیز سفارش می شود.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح نمازخانه شهرداری منطقه چهار تبریز، با تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم، با اشاره به آیه 67 سوره مائده اظهار داشت: در روز غدیر با معرفی رهبری الهی بر امت اسلامی، دین خدا کامل شده است.

 


وی با اشاره به ابعاد شخصیتی و سیره مولای متقیان علی(ع) خاطرنشان کرد: در کنار ویژگی‌هایی مهمی از قبیل، علم، شجاعت و ایمان و خدمات عاطفی و انسانی، خدمت به مردم در راس برنامه‌های امام علی(ع) قرار داشت؛ امروز نیز سیره آن حضرت باید الگوی مسؤولان باشد.

 


امام جمعه تبریز، احداث نمازخانه و مسجد را اقدامی پسندیده، ارزشمند و ضروری عنوان کرد و گفت: طبق تاکیدات مکرر ائمه اطهار(ع)، اهمیت و فضیلت نماز جماعت و اول وقت، به هیچ عنوان قابل قیاس با جایگاه نماز فرادی نیست. امیدواریم متولیان امر به آبادانی معنوی مساجد و نمازخانه نیز برنامه ریزی داشته باشند.

 


آیت الله شبستری گفت: از دیدگاه مبانی عالی اسلامی همانگونه که بر آبادانی شهرها و ارتقای رفاه عمومی تأکید شده بر آبادانی معنوی امت اسلام نیز سفارش می شود، در حقیقت عمران معنوی مهم‌تر از آبادانی مادی است، که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 


نماینده خبرگان رهبری افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه و دگرگونی وضعیت شهر تبریز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر بوده و همین عامل، اطمینان‌خاطر مردم را در خصوص هزینه‌شدن اصولی و هدفمند عوارض و هزینه‌های پرداختی، در پی داشته است.

 


امام جمعه تبریز اعتماد و رضایت مردم از نظام و مسؤولان را ضامن تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: حل و فصل سریع امورات شهروندان، پرهیز از بروکراسی اداری و جلوگیری از مراجعات مکرر مردم، باید تا حد ممکن و البته در چارچوب قوانین و مقررات، مورد توجه کارکنان ادارات باشد.

 


وی ادامه داد: شهرداری‌های مناطق باید با پیش‌بینی‌ها و رصدهای دقیق، از بروز ساخت‌و‌ساز‌های غیرقانونی پیشگیری کنند؛ در غیر این صورت، تخریب ساختمان‌هایی که بدون مجوزهای لازم احداث شده‌اند، آثار منفی عاطفی داشته و در نظر مردم، ممکن است نوعی قساوت به شمار آید.

 


همچنین قادر امامی، شهردار منطقه 4 تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز، اظهار داشت: شهرداری منطقه چهار تبریز بیشترین آمار خانواده معظم شهدا و تعداد تشکل‌های مذهبی را در خود جای داده است و احداث نمازخانه در شهرداری منطقه4، خواسته قلبی کارکنان این منطقه شهری بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات