۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۲۵۲۹۴
مجمع علمای سنی عراق:

داعش بدون کمک بعثی‌ها توان کافی برای جنایت ندارد

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل تسنن عراق انفجارهای تروریستی شنبه در بغداد را محکوم و اعلام کرد داعش به تنهایی نمی‌تواند چنین جنایاتی را مرتکب شود و از همکاری بعثی‌های صدامی برخوردار است.
عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل تسنن عراق انفجارهای تروریستی شنبه (دیروز) در مناطق مختلف بغداد از جمله کاظمین و منطقه الشعله را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: انفجارهای دیروز بغداد طائفه‌ای و خبیث بود که از سوی ایادی و مزدوران داعض که دستهایشان به خون مردم بیگناه عراق آلوده است، انجام شد.

 

علمای اهل تسنن افزودند: داعشی‌ها در عراق به تنهایی اقدام نمی‌کنند بلکه در جنایات وحشیانه‌شان بقایای شبه‌نظامیان فدائی صدام، جیش القدس، نیروهای امنیتی ویژه، گارد ریاست‌جمهوری، ارتش مردمی و سایر سرویس‌های سرکوبگر تحت فرمان رژیم کافر بعثی با آنها همکاری می‌کنند.

 

این جماعت از طرف‌هایی که دولت عراق، ایران، عربستان و سایر دولت‌ها را متهم ناامنی‌های جاری در کشور می‌دانند انتقاد کرد و اعلام کرد: این طرف‌ها فراموش کرده‌اد و در واقع خود را به فراموشی زده‌اند و نقش داعشی‌هایی را که علنا عراقی‌های بیگناه را هدف قرار می‌دهند، نادیده می‌گیرند.

 

این در حالی است که انفجار تروریستی دیروز در چند منطقه بغداد دست‌کم 116 زخمی و کشته برجای گذاشته است./982/ب102/د

ارسال نظرات