۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۳۹۰
رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ولایت، محور و عمود دین است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هر جا که امت ها از امامت و ولایت جدا افتاده اند، جامعه با مخاطره مواجه شد.
حجت الاسلام امير ارزاني رييس اداره فرهنگي-هنري دفتر تبليغات اسلامي

حجت الاسلام امیر ارزانی، رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: سعادت، عزت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت در گرو حمایت از امامت و ولایت است.

 

وی از خطبه غدیر به عنوان سند جاودانگی دین مبین اسلام یاد کرد و با تأکید بر لزوم تبیین پیام واقعه غدیر در بین نسل جوان، تصریح کرد: هیچ فردی نمی تواند منکر حدیث غدیر باشد و همه علمای اهل سنت بر حقانیت این حدیث صحه گذاشته و قریب به 120 راوی آن را روایت کرده اند.

 

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: موضوع غدیر برای دشمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در طول تاریخ نیز با این مسأله مخالفت و سعی داشتند آن را به انحراف بکشند تا بتوانند آثار آن را از بین ببرند.

 

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز کرد: ولی پیام غدیر شایسته سالاری و اداره یک جامعه اسلامی از سوی یک امام بر حق است و روز عید غدیر و دهه امامت و ولایت بهترین فرصت نسبت به تقویت اعتقادات دینی و مذهبی و شناساندن مسائل توحید، نبوت و امامت به مردم و نسل جوان جامعه است.

 

وی بابیان این که دین بدون ولایت ناتمام و ناقص است و با تأکید بر آیه اکمال(3سوره مائده) عنوان کرد: دین خدا بعد از 23 سال دعوت پیامبر اکرم با اسلام با نزول این آیه و ولایت علی بن ابی طالب(ع) کامل و دشمن از نابودی مسلمانان ناامید شد.

 

حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر این که ولایت، محور دین است گفت: علی شناسی، امام شناسی و غدیر شناسی ضروری است.

 

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی پایه و اساس اسلام را  ولایت عنوان کرد و افزود: تا ولایت فقیه و آموزه های دینی برقرار باشد کسی نمی تواند به اسلام ضربه بزند.

 

وی گفت: مردمی که در شرایط سخت هشت سال جنگ تحمیلی با رهبری های ولایت فقیه و کشوری بدون انسجام و تمرکز فعلی با کمترین امکانات و تسلیحات نظامی در برابر صدام که تمام دنیا وی را حمایت می کرد ایستادند و یک وجب از خاک وطن را ندادند امروز نیز با تبعیت از ولایت فقیه از قدرت و اقتدار و عزت این مملکت دفاع می کنند و اجازه نمی دهند احدی کوچکترین جرات و جسارت را به آنها داشته باشد.

 

 وی در پایان گفت: روز غدیر، عیدی بزرگ و روزی است که با قطع ارسال رسل دین کامل و حجت ها آشکار شده و حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین معرفی شدند از این رو همگان باید این عید را گرامی داشته و نسبت به اثبات حقانیت و جایگاه آن در جامعه قدم برداریم./939/ت302/ب

ارسال نظرات