۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۳۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

کنگره آیت‌الله موسوی شالی متعلق به فرد نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: کنگره آیت‌الله موسوی شالی متعلق به فرد نیست بلکه می‌توان ارمغان نفوس قدسی ایشان را به نسل جوان، طلاب، دانشگاهیان و عموم مردم هدیه داد.
موسي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته بیستم مهر در نشستی با مسؤولان فرهنگ و نمایندگان برخی از دستگاه‌ها که پیرامون برگزاری کنگره ملی شخصیت آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: مرگ عالم شکافی در اسلام ایجاد می‌کند که خلأ آن با چیزی قابل جبران نیست.

 

وی در ادامه افزود: آیت‌الله شالی از علمای برجسته‌ای بود که همواره عاشقانه به محضر حضرت ولی عصر(عج) عرض ارادت خود را ابراز می‌کرد؛ روزی نبود که این شخصیت ربانی سخن از وعده الهی به میان نیاورد و مصراع معروف (ترسم تو بیایی و من آن روز نباشم) را بر زبان جاری نکند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ابراز داشت: ایشان فردی نافذالبصیره بودند به طوری که کسی توان نگاه به چشمان وی را نداشت، با مردم به تناسب درک و فهم آنان سخن می‌گفت، در تفسیر قرآن و بیان آموزه‌های دینی مسلط و غرق در دریای معرفت‌الله بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: کنگره آیت‌الله موسوی شالی متعلق به فرد نیست بلکه می‌توان ارمغان نفوس قدسی ایشان را به نسل جوان، طلاب، دانشگاهیان و عموم مردم هدیه داد.

 

احمدی با اشاره به این‌که شخصیت آیت‌الله شالی ملی و دارای ارادتمندانی در اقصی نقاط کشور است اظهار داشت: باید ساز و کاری به وجود آورد تا دوست‌داران این عالم ربانی از تمام نقاط کشور مقالات، دست‌نوشته‌ها و آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند البته باید در انتخاب سرفصل‌های این کنگره محدودیت به وجود آورد تا سطح کیفی آثار از تناسب مطلوبی برخوردار شود.

 

وی در ادامه افزود: پرداختن به مبارزات این عالم ربانی، جریانات سیاسی وی، تفسیر قرآن و شاگرد پروری این شخصیت جلیل‌القدر، شاگرد پروری، ارادت وی به آستان با عظمت اهل بیت (ع) و مسائلی از این دست می‌تواند منجر به وحدتی در ارسال آثار و خروجی مناسبی از این کنگره منجر شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان تصریح کرد: خروجی کنگره مزبور از آنجایی حائز اهمیت است که به این وسیله می‌توان منش‌های شخصیتی ایشان را در جامعه رواج داد؛ در بین نسل جوان شناخت اندکی نسبت به آیت‌الله شالی وجود دارد و ای بسا مطالعه برگی از زندگانی نورانی این عالم ربانی زندگی خواننده را ورق بزند.

 

گفتنی است در پایان این جلسه که حسینی و رحمانی نمایندگان مجلس و تنی چند از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در آن حضور داشتند، مقرر شد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به عنوان سردمدار در امر اجرایی، مقدمات کنگره ملی آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی را فراهم آورد و پس از پایان دهه نخست محرم‌الحرام در نشستی با استاندار کمیته‌های لازم تشکیل و دستگاه‌ها و افراد داخل در امر اجرایی این کنگره (که برگزاری آن در دو سال آینده کلید می‌خورد) نسبت به وظایف خود آشنا شوند./955/پ202/ب4

ارسال نظرات