۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۲۵۴۰۵
آیت الله سلیمانی:

هدف انقلاب اسلامی حراست از جریان غدیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان کار اوصیای الهی را حفظ و نگهداری از رسالت انبیا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما نیز در همین راستا برای حراست از دین تشکیل شد؛ رسالت پیامبر در ابلاغ دین اسلام نیز با جریان غدیر تکمیل شد.
آيت الله عباسعلي سليماني

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که حقیقت واقعه غدیر تداوم راه رسالت و نبوت است، اظهار داشت: همواره راه سازی و تعیین مسیر سعادت با انبیا بوده و مسأله راهداری و حفظ و نگهداری از این مسیر به عهده اوصیا است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی تحت لوای امام(ره)در راستای حفظ راه دین تشکیل شد، گفت: واقعه غدیر ماجرای نصب امیرالمؤمنین(ع)برای امامت است که از سوی رسول خدا(ص)این خط مشی برای حفظ حراست به آن حضرت واگذاری شد.

امام جمعه زاهدان افزود: انقلاب ما نیز دقیقا در همین راستا شکل گرفته است بنابراین ما نه می توانیم حلالی را حرام و نه حرامی را حلال کنیم؛ همچنین نمی توانیم حکمی را افزوده یا بکاهیم، خط سیر ما همانی است که رسول الله(ص)تبیین فرموده است.

آیت الله سلیمانی تأکید کرد: تشریع دین با وجود نبی مکرم اسلام انجام شد و حفظ این شریعت به وسیله نهاد امامت انجام گرفته است؛ انقلاب اسلامی نیز هدفش حفظ این امانت الهی و شریعت آسمانی است، از این رو امتداد گفتمان غدیر است.

وی با بیان این که واقعه غدیر در همان زمان به وسیله کسانی که حاضر بودند نهادینه شد، گفت: مرحوم سید حامد هندی در کتاب خود حدود 80 سند از طرق اهل سنت آورده است و حدود 240 مرجع از طریق شیعه نیز در این ماجرا نقل شده است؛ روایتی که متواتر باشد نهادینه شده و قابل انکار و اغفال نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: این که پیامبر(ص)مسأله ولایت امیرالمؤمنین(ع)در میان جمع کثیری از مسلمانان نقاط مختلف مطرح فرمودند برای نهادینه و فرهنگ سازی واقعه غدیر بود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که پس از این واقعه نوع نگرش به فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی دو گونه شد، گفت: اهل سنت نگاهشان به این ماجرا از باب لزوم علاقه مندی، دلباختگی و عشق به امیرالمؤمنین(ع)است اما ما شیعیان این جریان را نسخه ای از یک مدیریت سالم آسمانی و الهی می دانیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات