۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۲۵۴۵۹

پیام تبریک نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان به مناسبت عید غدیر

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان به مناسبت عید غدیر ضمن نامه تبریکی به مسلمانان جهان و لبنان، آنان را به وحدت و همبستگی و برپایی عدالت فراخواند.
شيخ قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالأمیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان به مناسبت عید غدیر نامه تبریکی به مسلمانان دنیا و لبنان نوشت.

 

وی در این نامه  تصریح کرد: غدیر گنجینه های مبارک و شریفی دارد که می توان از آن بهره برد و باید دریابیم چگونه به دنبال حقیفتی باشیم که محمد(ص) و علی(ع) بر آن اصرار داشتند.

 

آیت الله قبلان افزود: به همین مناسبت از همه مسلمانان می خواهیم که حکیم و عاقل و منصف باشند و در راه برپایی عدالت بین مردم گام بردارند، در صفوف خود وحدت ایجاد کنند و در راه رضای خدا و رسول او با هم متحد شوند.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلام لبنان خاطر نشان ساخت: ما باید در مسیر صاحب غدیر و در خوبی و پرهیزگاری و خیر و نیکی با هم همکاری کنیم، تعصبات و اختلافات را کنار بگذاریم، با تکفیر و افراط گرایی مبارزه کنیم و در ارتباط با یکدیگر چهره اسلام حقیقی را آشکار کنیم چرا که اسلام دین وحدت و همکاری است و از هرگونه تروریسم و تکفیر و خشونت به دور است، به گفتگو دعوت می کند و طبق اصول قران به چنگ زدن رسیمان الهی فرا می خواند.

 

وی در پایان مردم لبنان را به همبستگی برای حفظ لبنان و دور کردن فتنه ها از این کشور فراخواند و گفت: باید وحدت ملی خود را مستحکم کنید و همزیستی مشترک داشته باشید، در دفاع از لبنان و دور کردن خطرات از  آن با هم متحد شوید، از ارتش لبنان به عنوان منبع عزت و کرامت کشور حمایت کنید و برای افزایش ساز و برگ آن تلاش کنید و از هیچ فرصتی برای قبول کمک های ارائه شده به ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم صهیونیستی و تکفیری غافل نشوید؛ آن هم در این شرایطی که لبنان در معرض توطئه های خبیثانه بیگانگان قرار گرفته و در پی تخریب و ایجاد اختلال و آشوب و کشتار در مناطق مختلف آن هستند./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری تقریب

ارسال نظرات