۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۴۸۳

خالد بحاح به عنوان نخست وزیر جدید یمن معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله، یمن تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور را تایید اما تأکید کرد که تحولات این کشور نباید از چهارچوب توافقات صورت گرفته خارج بشود.
احمد بحاح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن، امروز دوشنبه، خالد محفوظ بحاح 49 ساله و اهل استان حضرموت، را مأمور تشکیل کابینه جدید یمن کرد.

 

خالد بحاح 49 ساله، نماینده سابق یمن در سازمان ملل، قبل از آنکه در دسامبر 2008 سفیر یمن در کانادا بشود، از 2006 تا 2008 وزیر نفت و معادن یمن بود.

 

یک منبع یمنی نزدیک به رئیس جمهوری این کشور نیز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که منصور هادی این تصمیم را پس از نشست صبح دوشنبه با مشاوران و سایر طرف‌های دخیل در تشکیل دولت جدید، اتخاذ کرده است.

 

جنبش انصارالله نیز ساعاتی پس از این انتصاب، از این اقدام استقبال و مامور شدن بحاح برای نخست‌وزیری یمن را تأیید کرد. حسن الصعدی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این خصوص گفت که انصارالله تعیین خالد بحاح را تأیید می‌کند.

 

 الصعدی تأکید کرد که تغییرات سیاسی یمن باید در چارچوب توافق صلح صورت گرفته میان رئیس‌جمهور و مخالفان باشد.


جنبش انصارالله تأکید می‌کند که نخست‌وزیر باید به هیچ یک از احزاب و گروهها وابسته نبوده و مشی مستقل داشته باشد؛ از سویی هم عبدربه منصور هادی در انتخاب نخست‌وزیر شدیدا تحت فشار سفارتخانه‌های برخی کشورهای منطقه و غربی قرار دارد./1321/د102/ک

ارسال نظرات