۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۵۸۴
رییس‌جمهور ونزوئلا:

مورالس یکی از افتخارات آمریکای جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا ضمن تبریک پیروزی مورالس در انتخابات بولیوی بیان داشت که مورالس یکی از افتخارات آمریکای جنوبی است.
مورالس-بوليوي نيکلاس مادورو رييس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا ضمن تبریک پیروزی «اوو مورالس» در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی وی را همانند «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا یکی از افتخارات منطقه آمریکای جنوبی برشمرد.

 

به اعتقاد «مادورو»، «مورالس» نیز همانند «چاوز» توانست سد نئولیبرالی منطقه را از بین ببرد و دولت دیگری را از قلب مردم یک کشور در آمریکای لاتین ایجاد کند.

 

رییس جمهور ونزوئلا در طول جلسه برگزار شده در کاخ ریاست جمهوری این کشور جهت راه اندازی شورای مردمی قشر بومیان ونزوئلا اعلام کرد: در زمان پیروزی «مورالس» در سال 2006 همه با لحنی تمسخرآمیز می‌گفتند آیا یک فرد بومی می‌تواند ریاست یک دولت را بر عهده بگیرد؟ دقیقا همان سؤالی که در زمان برگزیده شدن «چاوز» نیز بین همگان پیچیده شد، آیا یک فرد عادی می‌تواند حکومت خوبی داشته باشد؟

 

«مادورو» در ادامه افزود: اما همگان دیدند که هر 2 نفر به همراه «لولا دا سیلوا» رییس جمهور سابق برزیل، «نستور کریشنر» رییس جمهور سابق آرژانتین و «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا توانستند تاریخی شگفت‌انگیز برای آمریکای جنوبی بیافرینند که هنوز نیز در حال پیشرفت و توسعه است.

 

«مادورو» به همراه بومیان کشور خود این پیروزی «مورالس» را جشن گرفته و خاطرنشان کرد که انتخاب مجدد «مورالس» با بیش از 60 درصد آرای وی را به رهبر کل منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب تبدیل کرده است.

 

«مادورو» در ادامه تأکید کرد: رهبر بومی آمریکای جنوبی بعد از 522 سال مبارزه و مقاومت تاریخی مردم منطقه باز هم با پشتیبانی ملت بولیوی توانست پیروزی بزرگ و به یاد ماندنی را نصیب خود کند.

 

وی در بخشی از سخنانش در اشاره به نام گذاری روز مقاومت بومیان تصریح کرد که «چاوز» این روز را به دلیل گرامی داشت مبارزه مردم بومی در دفاع از منابع و حقوق خود به این اسم نام‌گذاری کرده است.

 

«مادورو» در پایان یادآور شد که «چاوز» در سال 2003 یکی از پیشروان تاریخ زمان خود بوده و به خوبی یاد مقاومت مردم این منطقه را در دل‌ها زنده می‌کرده است امری که امروز نیز با پیروزی مجدد «مورالس» در ذهن بسیاری از مردم تداعی شد./994/ب102/د

ارسال نظرات