۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۲۵۷۰۱

حکم اعدام آیت الله نمر صادر شد

خبرگزاری رسا ـ روحانی انقلابی عربستان به اعدام تعزیری محکوم شد.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری العوامیه نیوز عربستان از صدور حکم اعدام تعزیری علیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر از روحانیان انقلابی این کشور خبر داد.

 

دادگاه آل سعود با صدور این حکم، دادخواست دادستان مبنی بر صدور حکم اعدام به دلیل محاربه را رد کرد.

 

محمد النمر، برادر آیت الله نمر پس از صدور این حکم اظهار داشت که این روحانی از حکم صادره راضی و خوشحال بود.

 

خانواده آیت الله نمر قرار است به زودی پیامی در این باره صادر کنند.

 

شیخ نمر برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در بازگشت از بحرین و به‌دلیل مشارکت در همایش بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

 

مقامات عربستانی اعلام کرده بودند که النمر از حکومت عربستان خواسته است که به وضعیت "قبرستان بقیع" رسیدگی کرده، مذهب "تشیع" را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزش و تدریس کنونی را تغییر داده یا لغو کند.

 

شیخ نمر النمر برای دومین بار در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی در شهر "القطیف" به‌اتهام تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

 

نهم جولای سال ۲۰۱۲ میلادی بود که «شیخ نمر آل‌نمر» پس از تعقیب و حمله مسلحانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به خودرویی که در آن قرار داشت و او را به منزلش می‌برد، زخمی شد.

 

پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌شدت آنها را سرکوب کردند، به‌گونه‌ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند./980/ب901/د

ارسال نظرات