۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۲۵۷۵۳
آیت الله مهمان نواز:

فرهنگ تکثیر نسل در کشور جایگزین عقیده تقلیل خانواده شود

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر فرهنگ سازی برای تکثیر نسل در کشور، گفت: نباید سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که مسلمانان و شیعیان در آینده در اقلیت قرار گیرند.
 آيت الله مهمان نواز

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به مسأله تحدید نسل در کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفری که مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی داشتند؛ در جمع مردم این استان با صراحت فرمودند که در زمینه سیاست های تحدید جمعیت در کشور همه دچار اشتباه شدند.

 

وی اضافه کرد: رهبری در این دیدار تأیید کردند که در سال های گذشته غالب مدیران کشور و از جمله خود ایشان به تنظیم و تقلیل خانواده اعتقاد داشتند اما اکنون از این نظر خود برگشته اند و باید سیاست های موجود در این زمینه تغییر کند.

 

آیت الله مهمان نواز افزود: برای اجرای اصولی این فرمان می باید ضمن میها کردن شرایط فرزندآوری بیشتر از جمله شرایط اقتصادی و معیشتی، برای تغییر فرهنگ در این زمینه نیز تلاش کرد.

 

وی اظهار داشت: برای چندین سال فرهنگ فرزند کمتر، زندگی بهتر در کشور تبلیغ شده و این موضوع در نهاد مردم ریشه دوانیده؛ اما باید این فرهنگ با فعالیت و تلاش مضاعف تغییر کرده و فرهنگ تکثیر نسل در کشور جایگزین عقیده تقلیل خانواده شود.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به پیامدهای تحدید نسل در کشور و نظام اسلامی، افزود: نباید برنامه ریزی و سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که مسلمانان و شیعیان در آینده در اقلیت قرار گیرند.

 

به گفته وی از طرف دیگر نیروی انسانی یکی از مهم ترین سرمایه های هر کشور محسوب می شود و اگر فرهنگ و رویه خانواده های کوچک و کم جمعیت در کشور تغییر نکند؛ در آینده ای نه چندان دور ایران اسلامی با کمبود نیروی کار جوان روبرو خواهد شد.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به وظیفه دستگاه ها و نهادهای مختلف در این زمینه، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد پس از انجام کار کارشناسی و اصولی نسبت به وضع قوانین جدید و یا تغییر قوانین موجود در راستای اجرای برنامه افزایش جمعیت در کشور اقدام کند و دولت نیز به عنوان مجری قانون باید با جدیت پیگیر اجرای این برنامه ها و رفع موانع پیش روی آن باشد.

 

وی با بیان این که در حوزه مزبور افزون بر مجلس شورای اسلامی و دولت، سایر نهادها و بخش ها نیز وظیفه دارند، تصریح کرد: بازگشت از راه اشتباه چندین ساله و قرار گرفتن در مسیری درست، نیازمند همکاری و هماهنگی بخش های مختلف بوده و نباید انتظار داشت با فعالیت یک نهاد و انفعال سایر نهادها، به اهداف مورد نظر برای تکثیر نسل و افزایش جمعیت کشور برسیم./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات