۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۷۶۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت معرفت دینی در نسل جوان رسالت کانون های فرهنگی مساجد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻌﺮﻓﺖ دﯾﻨﯽ و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻌﺎرف ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ وظﺎﯾﻒ ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺑﺮﺷﻤﺮد و ﮔﻔﺖ: ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺑﺎﯾﺪ زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﻓﺮاھﻢ ﮐﻨﺪ.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان بعد از ظهر امروز در دیدار مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر، گفت: آنچه در شخصیت امیرالمؤمنان(ع) به عنوان بزرگ مرد تاریخ بود، ناشی از فضیلت و خوبی های آن حضرت بود.

 

وی با بیان این که امیرالمؤمنان(ع) یک موجود زمینی بود که آسمانی و قدسی شد و همه خوبی های آن حضرت از اینجا ناشی می شود، افزود: شیعیان حضرت علی(ع) باید در مسیر آن امام بزرگوار حرکت کنند و خود را از این زندگی خاکی بالا برده و آسمانی شوند و باید سعی کنیم زندگی ما این امتیاز و فضیلت را پیدا کند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اهمیت و نقش کانون های فرهنگی مساجد در ترویج و نشر مبانی دینی، اظهارداشت: همه ما وظیفه داریم مسجد را حفظ کنیم و اگر این مسأله رخ دهد بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

 

امام جمعه گرگان، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻌﺮﻓﺖ دﯾﻨﯽ و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻌﺎرف ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ وظﺎﯾﻒ ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺑﺮﺷﻤﺮد و ﮔﻔﺖ: ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺑﺎﯾﺪ زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﻓﺮاھﻢ ﮐﻨﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺴﺎﺟﺪ ﭘﺮرﻧﮓﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ، اداﻣﻪ داد: ﮐﺎﻧﻮن ھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ ھﻨﺮی ﻣﺴﺎﺟﺪ زﻣﯿﻨﻪ را ﺑﺮای ﺣﻀﻮر ﺣﺪاﮐﺜﺮی ﻧﺴﻞ ﺟﻮان در ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻓﺮاھﻢ ﺧﻮاھﺪ ﮐﺮد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که از ابتدا مساجد از سوی خود مردم اداره می شد، گفت: گرچه حکومت ها از لحاظ سخت افزاری برای مساجد اقدامی کرده باشند اما خود مردم اداره کننده مساجد بوده و روحانیان نیز توجه خاصی به آن داشته اند.

 

امام جمعه گرگان افزود: این که برای انجام فعالیت ها در مسجد همه چیز را از دولت انتظار داشته باشیم امکانش نیست بلکه ابتدا دولت باید مشکلات اساسی خود را حل کند و بعد تا حد توان می تواند به مساجد کمک کند.

 

آیت الله نورمفیدی، برگزاری مسابقه فرهنگی را از مهم ترین فعالیت های مساجد خواند و گفت: هر مسجدی که بتواند موفق عمل کند و توانست جوانان را جلب و جذب مسجد کند، باید تقویت شود.

 

وی با بیان این که انجام فعالیت های مساجد باید خودجوش و به صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود، اضافه کرد: باید متولیان مساجد در کنار هم برای حضور جوانان در مساجد برنامه ریزی مناسب داشته باشند و بعد از آن اقدام به کار فرهنگی کنند تا مؤثر باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انجام کار فرهنگی نیازمند فکر و ایده مناسب است، خاطرنشان کرد: افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند باید ظرافت این موضوع را به خوبی درک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ﺑﻪ ﺗﻼش دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم درﺧﺪﺷﻪ دار ﮐﺮدن ھﻮﯾﺖ دﯾﻨﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان اﺷﺎره ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: دﺷﻤﻦ ﺑﺎ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی از ﻓﻀﺎی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺗﻼش ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ را از ارزش ھﺎی دﯾﻨﯽ دور ﮐﻨﺪ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم گلستان در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، ﻣﺴﺎﺟﺪ را ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ھﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ھﺠﻤﻪ ھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ دﺷﻤﻨﺎن داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺷﺎﺧﺺ ﺗﺮﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﻧﻘﺶ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﮫﻤﯽ در ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺎورھﺎی دﯾﻨﯽ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد. /1315/پ202/ب1

ارسال نظرات