۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۸۲۲
دبیر اجرایی اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی خبرداد؛

برگزاری نشست‎های تخصصی مداحی در دوازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی گفت: نشست‎های تخصصی مداحی در دوازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی برگزار می‎شود.
پيرغلامان حسيني  در اهواز

علی رحیم علیزاده، دبیر اجرایی دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی، در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در اهواز را بسیار باشکوه توصیف کرد و اظهارداشت: در این همایش از هفت برنامه مستند با موضوع پیرغلامان حسینی در سراسر کشور که به دبیر خانه مرکزی تهران ارسال شده بودند تجلیل شد.

وی در ادامه با اشاره به این که هفت مستند برتر از میان 30 اثر انتخاب شده است، افزود: مستند‎های برگزیده از استانهای مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، اردبیل و خوزستان است.

دبیر اجرایی دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با تقدیر از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: در مراسم افتتاحیه امروز از 19 نفر از برگزیدگان استان خوزستان و خانواده‎‎های معظم شهدا و خانوادههای مداحان شهیدی که در زمان 8 سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدهاند قدردانی شد.

علیزاده هدف از برگزاری اجلاس بین‎المللی پیرغلامان را تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی دانست و بیان‎داشت: نشستهای تخصصی مداحی در دوازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی برگزار میشود.

وی در ادامه با بیان این که نشست‎های تخصصی مداحی در دو روز برگزار خواهند شد، خاطرنشان‎ کرد: در این نشست‎ها به همه بایدها و نبایدهای مداحی پرداخته خواهد شد.

دبیر اجرایی دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اشاره‎کرد و اظهارداشت: با برگزاری این نشست‎ها می‎توان مانع بسیاری از واهه گوییهایی که برخی از مداحان وارد آن می شوند جلوگیری کرد.

مداح اصیل باید به فرهنگ عاشورا شناخت و معرفت کامل داشته باشد 

علیزاده با اشاره به این که مداحی اصیل اسلامی باید بیانگر انقلاب اصیل امام حسین(ع) باشد، گفت: مداح اصیل باید به فرهنگ عاشورا شناخت و معرفت کامل داشته باشد.

وی دعوت از مداحان بین‎المللی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در مداحی‎های برخی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اختلافها و تحریفهایی وجود دارد که با برگزاری این مراسم میتوان این مشکلات را مرتفع کرد.  

دبیر اجرایی دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان با بیان این که مداحی صحیح مبلغ واقعی مکتب تشیع است، بیانداشت: هنگامی که مداحان کشورهای خارجی وارد کشور ما می شوند با مداحی در کشور اسلامی ایران آشنا خواهند شد.

علیزاده برگزاری اجلاس پیرغلامان امسال را بسیار باشکوه تر از سال‎های گذشته توصیف کرد و عنوان‎داشت: استان خوزستان سرزمین 8 سال دفاع مقدس و دروازه ورود تشیع به کشور ایران است./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات