۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۸۳۹
واکنش سید علی فضل الله به حکم شیخ نمر؛

اعدام آیت الله نمر پیامدهای خطرناکی برای عربستان دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت در واکنش به صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر از سوی دادگاه عربستان، خواستار آزادی فوری این عالم عربستانی شد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، خواستار لغو حکم اعدام آیت الله نمر از سوی ملک عبدالله، پادشاه عربستان شد و گفت: برگزاری گفت‌وگوی ملی بین حکومت عربستان و شیعیان این کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این کشور حل و فصل کند.


وی با اشاره به اینکه آزادی آیت الله نمر می‌تواند مقدمه بسیار مناسبی برای برپایی گفت‌وگو و رایزنی بین حکومت و شیعیان باشد، اظهار داشت: از مسؤولان عربستانی درخواست می‌کنیم که با روحیه معتدل اسلامی با این پرونده برخورد کنند و منافع  جهان اسلام را مدنظر قرار دهند.


این عالم لبنانی، بر لزوم عبور از تنگنای کنونی در عربستان تاکید و تصریح کرد: خاورمیانه شرایط بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارد که این امر نیازمند دوری از ایجاد بحران‌های تازه و دامن زدن به مشکلات قدیمی است.

 

حجت الاسلام فضل الله گفت: برخی به دنبال سوء استفاده از فضای متشنج منطقه و ایجاد درگیری‌ بین مسلمانان هستند که باید نسبت به آن هوشیار بود. صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر می‌تواند پیامدهای ناخوشایند و خطرناکی را به دنبال داشته باشد.


وی خواستار تجدید نظر حکومت عربستان از حکم اعدام عالم عربستانی شد و اظهار داشت که شیعیان عربستان از جمله طیف‌های فعال و مسالمت جوی عربستان هستند که هرگز وحدت و انسجام این کشور را با خطر  مواجه نمی‌کنند. پرونده آیت الله نمر باید به دور از جنجال‌های طایفه‌ای و تعصبات بی مورد حل و فصل شود.


گفتنی است دادگاه عربستان سعودی امروز با صدور حکمی ظالمانه، آیت الله نمر باقر نمر، امام جمعه قطیف عربستان را محکوم به اعدام کرد./983/ب902/د

ارسال نظرات