۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۸۶۰
دبیر همایش صلح عادلانه درجهان:

پیام ادیان و پیامبران استقرار صلح و عدالت در جهان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش نیایش برای صلح عادلانه در جهان گفت: امروز پیام ادیان استقرار عدالت است همان طورکه شعار تمام پیامبران همین بوده است.
همايش نيايش براي صلح عادلانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حلمی دبیر همایش نیایش برای صلح عادلانه در جهان که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور نخبگان، رهبران و اندیشمندانی از ادیان توحیدی 23 مهرماه در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگراز شد، گفت: این همایش با هدف بیان نقش و تاثیر دعا و نیایش در اعتلای صلح توام با عدالت بین پیروان ادیان به منظور هم‌صدایی، همدلی، تحقیق صلح عادلانه و محکومیت خشونت ها و افراطی‌گری‌ها در جهان برگزار شده است.

 

وی افزود: نیاز امروز جهان به صلح بر کسی پوشیده نیست و صلح مساله‌ای است که مومنین به آن سفارش شده و نسبت به برقراری آن وظیفه دارند، مساله صلح با از بین بردن صفات رذیله مانند کبر، غرور، خودپسندی و ایجاد تقوی به وجود می‌آید.

 

دبیر همایش نیایش برای صلح عادلانه در جهان عنوان داشت: همایش نیایش برای صلح عادلانه با نگاهی به بحران و چالش‌های کنونی جهان در نظر رهبران ادیان می‌پردازد تا حس نیاز به صلح عادلانه را تقویت کند.

 

حلمی ابراز کرد: بستر صلح مهم است زیرا عدالت بستر اصلی صلح است مقام معظم رهبری می‌فرمایند: شعار صلح برای انسانها خوب است اما کافی نیست باید شعار عدالت هم باشد بشریت امروز اسیر بی‌عدالتی  است.

 

دبیر همایش نیایش برای صلح عادلانه در جهان خاطرنشان کرد: امروز پیام ادیان استقرار عدالت است کما اینکه شعار تمام پیامبران همین بوده است، این اجلاس که اولین اجلاس بوده در صدد است تا هر سال با دعوت از نخبگان و اندیشمندان دینی نیازی که امروزپیش از گذشته به آن محتاج هستیم.

 

در ادامه گریگوری نرسیسیان کشیش ارامنه گفت: انسان معنی واقعی دین را درک نکرده که به خود اجازه می‌دهد خون برادر خود را بر زمین بریزد این عمل نفی صلح و عدالت است در حالی‌که مسیح بنیان‌گذار صلح و دوستی در عالم بوده است.

 

وی افزود: حضرت مسیح می‌فرمایند: خوشا به حال صلح کنندگان زیرا آنها مانند پزشکان دردها را درمان می‌کنند و پیروان نور هستند، امروز خونریزان اقسا نقاط جهان آرامش جهان را برهم می‌زنند و وظیفه ما است که آرامش خود را حفظ کرده و با اتکا به خداوند در مقابل مخالفان ایستادگی کنیم.

 

کشیش ارامنه خاطرنشان کرد: امروز وقتی در دنیا صلح و آرامش را از بین برده و قومی را اخراج کرده با قومی را از دین خود منصرف می‌کنند توهین به ذات خداوند است ما باید با توجه به متون دینی توکل بر خدا را ارائه دهیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات