۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۵۸۸۷
آذر ماه؛

دومین جشنواره آثار علمی و پژوهشی طلاب و روحانیان بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه آثار علمی، پژوهشی و فرهنگی روحانیان و طلاب این شهرستان خبر داد.
مدير حوزه علميه بابل

حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بابل از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه آثار علمی، پژوهشی و فرهنگی روحانیان و طلاب این شهرستان در آذر ماه امسال خبر داد.

 

وی با بیان این که این آثار با رویکرد خلاقانه خواهد بود، تصریح کرد: آثار شرکت کننده در این جشنواره در قالب آثار علمی، پژوهشی و فرهنگی اعم از مقاله، پایان نامه و کتاب است.

 

حجت الاسلام پور اکبر با بیان این که نخستین نمایشگاه نمایشگاه آثار علمی، پژوهشی نویسندگان روحانی و طلبه شهرستان در21 آذر سال گذشته در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره و نمایشگاه  فرصتی مناسب برای روحانیان و طلاب شهرستان بابل برای تشویق در تولید آثار علمی و پژوهش محور است.

 

وی با اشاره فعالیت علمی و آموزشی پنج مدرسه علمیه برادران در بابل گفت: وجود این تعداد مدرسه علمیه، حوزه علمیه دانشگاهیان مرکز بابل، حوزه علمیه بزرگسالان و همچنین وجود تعداد زیادی روحانی و طلبه بابلی مقیم شهرهای دیگر کشور نشان از ظرفیت بالای  علمی در حوزه علوم اسلامی در این شهرستان است.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تولید علم به ویژه در علوم اسلامی اشاره و تصریح کرد: رویکرد پژوهش محور و کاربردی کردن علوم  از مواردی است که در این جشنواره مورد توجه و تاکید است.

 

وی مهلت ارائه آثار را برای این جشنواره تا 25 آبان اعلام کرد و گفت: طلاب و روحانیان علاقمندمی توانند آثار علمی خود را تا تاریخ اعلام شده به معاونت پژوهشی مدیریت حوزه علمیه شهرستان بابل ارسال کنند.

 

حجت الاسلام پوراکبر تصریح کرد: برای تسهیل ارائه آثار در این جشنواره طلاب و روحانیان بابلی مقیم قم نیز می توانند تا 29 مهر ماه آثار خود را به مجمع نمایندگان طلاب شهرستان بابل واقع در اتاق 32 مدرسه فیضیه قم ارائه دهند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل همچنین خاطرنشان کرد: آثار برتر در این جشنواره و نمایشگاه برای حضور در جشنواره علامه حلی معرفی خواهند شد.

 

وی در پایان افزود: علاقمندان برای اطلاعات بیشتر نیز می توانند با تلفن 0113229482 دفتر معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه  شهرستان بابل تماس حاصل کنند./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات