۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۵۹۰۶

جنبش 14 فوریه بحرین خواستار تحرک مراجع تقلید قم و نجف برای آزادی آیت الله نمر شدند

خبرگزاری رسا ـ جنبش 14 فوریه بحرین با صدوربیانیه‌ای خواستار تحرک جدی مراجع نجف، کربلا، قم و مشهد برای لغو حکم اعدام آیت الله نمرباقر النمر شد.
آيت الله نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش 14 فوریه بحرین در بیانیه‌ای به‌شدت به حکومت عربستان نسبت به اجرای حکم ظالمانه اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر عالم برجسته و شجاع عربستانی و پیامدهای آن هشدار داد.

 

در این بیانیه آمده است: مسؤولان عربستان را نسبت به پیامدهای اجرای این حکم در حق فقیه مجاهد آیت الله شیخ نمرباقرالنمر هشدار می‌دهیم و ملت ما در مناطق شرقی (قطیف و احساء)، بحرین و همه ملت‌های اسلامی در اعتراض به این حکم به خیابان‌ها خواهند آمد و زمین را در زیر پای این حکومت فاسد خودکامه حامی تروریسم بین المللی به لرزه درمی‌ آورند.

 

این بیانیه می‌افزاید: این حکم استمرار شیوه خصمانه حکام عربستان در سرکوب صدای منادیان آزادی، عدالت و دفاع از حقوق شهروندان است.

 

حرکت انصار انقلاب 14 فوریه بحرین از مراجع شهرهای نجف اشرف، کربلا، قم و مشهد خواست با تحرک فوری از اجرای این حکم ظالمانه در حق این فقیه مجاهد آمر به معروف و ناهی از منکر در مقابل یک پادشاه ظالم جلوگیری کنند.

 

این حرکت خواستار اقدامات فوری از سوی گروه‌های مقاومت به ویژه در لبنان و یمن، شخصیت‌های ملی و سازمان‌های بین المللی و رسانه‌های دیداری و شنیداری برای ایفای نقش فعال خود در این زمینه شد.

 

حرکت انصارانقلاب 14 فوریه بحرین از اقلیت‌های عرب و مسلمان در همه قاره‌های جهان خواست با برگزاری تظاهرات مقابل سفارت خانه‌های عربستان در همه کشورها به وظیفه خود عمل کنند.

 

دادگاه جنایی عربستان سعودی روز چهارشنبه حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر عالم برجسته و شجاع عربستانی را که تنها از آزادی بیان و مشارکت مردم این کشور در حاکمیت و حکومت دفاع کرده است، صادر کرد./994/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات