۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۲۵۹۵۶

تشریح فعالیت مؤسسه حوزوی امام رضا

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش موسسه امام رضا(ع) قم گفت: دوره های تاریخ تشیع و تاریخ اهل بیت(ع) از دوره هایی است که طلاب در سال جدید مشغول به تحصیل این رشته ها شدند.
حجت الاسلام آقاجاني معاون آموزش موسسه امام رضا

حجت الاسلام آقاجانی معاون آموزش موسسه امام رضا(ع) قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: معاونت آموزش موسسه امام رضا(ع) مطابق سنوات گذشته، دوره های آموزشی خود را ادامه می دهد.

 

وی تصریح کرد: تاریخ اسلام یکی از دوره های است که در سطح دو حوزوی تعریف شده است و امسال هم ورودی جدید داشته است. البته با توجه به محدودیتی که موسسه برای متقاضیان این رشته گذاشته بود، قبول شدگان این دوره از لحاظ کمی رضایت بخش نبود. دوره های تاریخ تشیع و تاریخ اهل بیت(ع) از دوره هایی است که در سطح سه با تعداد 12نفر در سال جدید مشغول به تحصیل شدند.

 

وی بیان داشت: یکی از دوره هایی که امسال هم پذیرفته شدند، دوره مشاوره بود که از لحاظ کمی بسیار رضایت بخش بود. این چهار دوره دوره هایی بود که ورودی امسال بودند.

 

معاون آموزش موسسه امام رضا(ع) گفت: دوره شیعه شناسی پنجمین دوره ای است که امسال ورودی جدید نداشتیم و دوره های سال های گذشته مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود: دوره هایی که در موسسه امام رضا(ع) آموزش داده می شود از دوره هایی است که مصوب حوزه می باشد. همچنین دوره اندیشه معاصر مسلمین و فقه سیاسی از دوره های مصوب حوزه است که مختص دانش پژوهان سطح چهارمی باشد و در حال حاضر مشغول نوشتن پایان نامه هستند. البته دوره اندیشه معاصر مسلمین دیگر به این صورت تشکیل نخواهد شد بلکه در دو ترم 18واحد در بهمن ماه 93 آغاز به تحصیل خواهد کرد.

 

حجت الاسلام آقاجانی گفت: یکی دیگر از فعالیت های آموزشی در قالب گروه های علمی است که برای همه دوره های آموزشی تعریف شده است. گروه های علمی حداقل از چهار استاد تشکیل شده است که در کمک به دانش پژوهان در بحث پایان نامه و استاد راهنما انجام وظیفه می کنند و هر گروه علمی دارای آیین نامه هایی از طرف حوزه در اختیار دارند که موسسه هم در این باره قوانینی دارد که در حال تصویب است.

 

وی افزود: بخش فرهنگی موسسه امام رضا(ع) که زیر نظر بخش آموزش است فعالیت های تعریف شده ای دارد از جمله فعالیت های بخش فرهنگی برگزاری مراسم ها در مناسبت ها و برگزاری نشست های علمی و پزوهشی برای تقویت آموزش دانش پژوهان است.

 

وی در توصیه ای به طلاب جدید مؤسسه گفت: طلاب عزیز مطابق با رشته ای که انتخاب کرده اند فکر و مطالعه داشته باشند تا بیشتر با آن رشته آشنا شوند و با مدیر گروه های خود بیشتر همکاری کنند و همچنین با اعضای گروه ها در مورد رشته خود مشاوره هایی داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: از طلاب این انتظار می رود که اگر پیشنهاداتی یا طرح هایی آموزنده در ارتباط ارتقای مباحث آموزش این مجموعه حوزوی دارند به معاونت آموزش انتقال دهند./1325/پ202/س

ارسال نظرات