۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۹۷۳

نگرانی آل سعود از پیوستن دانشجویان خارج از کشور به گروه‌های افراطی

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت کبار علمای عربستان از خانواده‌های سعودی خواست نسبت به وضعیت دانشجویان خارج از کشور مطلع باشند تا قربانی افکار افراطی گروه‌های تکفیری نشوند.
آل شيخ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز آل شیخ مفتی و رییس هیأت کبار علمای عربستان، در برنامه فتوا که از شبکه الحکومیة عربستان پخش می‌شود، والدین عربستانی را به پیگیری امور فرزندان خارج از کشورشان دعوت کرد تا مراقب باشند قربانی افکار گمراه کننده مبلغان افراطی و فتنه جو نشوند.

 

این مفتی سعودی از جوانان و نوجوانان عربستانی خارج از کشور خواست تا از دنبال کردن رسانه های افراطی و خواندن کتاب‌ و مطالب گمراه کننده پرهیز کنند تا به دام شبهات و مجادلات اغواکننده گروه‌های تکفیری گرفتار نشوند.

 

این اظهارات در حالی شنیده می‌شود که حکومت عربستان از طریق سفارت‌های خود در کشورهای مختلف با برگزاری برنامه های آگاه سازی سعی دارد از منحرف شدن جوانان عربستانی در حال تحصیل و دور از خانه، از پیوستن آنان به گروه‌های افراطی جلوگیری کند.

 

گفتنی است طبق آمارهای رسمی موجود بیشترین اعضای گروه‌های افراطی و تکفیری مانند داعش عربستانی هستند و همچنین در بین داوطلبان انفجارهای انتحاری نیز جوانان سعودی در صدر لیست قرار دارند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات