۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۲۶۰۸۲
حماس:

رژیم صهیونیستی به دنبال سیطره بر مسجدالاقصی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مسلمانان را به دفاع از مسجدالاقصی فراخواند و گفت اسرائیل به دنبال سیطره بر این مکان مقدس است.
خالد مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  که در قطر به سر می‌برد گفت: از امت (اسلامی) می‌خواهم به‌خاطر الاقصی خشمگین شود. به مردان و زنان و مجاهدانی که در مسجدالاقصی هستند و برای دفاع از آن با دشمن درگیر می‌شوند تبریک می‌گویم.

 

مشعل افزود: این امت را به دفاع از قدس و مسجدالاقصی فرا می‌خوانیم و از ملت خود در داخل می‌خواهیم برای دفاع از الاقصی به سرعت راهی این مکان شوند.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال سیطره بر مکانی است که کانون انتفاضه فلسطین در سال 2000 میلادی بود.

 

فلسطینی‌ها این هفته با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی که مدعی بودند برای جلوگیری از آشوبگری فلسطینی‌ها وارد مسجد الاقصی شده‌اند درگیر شدند. فلسطینی‌ها نگران برنامه‌های اسرائیل برای محدود کردن دسترسی آزادانه مسلمانان به مسجدالاقصی هستند.

 

مشعل گفت دولت اسرائیل از سرگرم بودن عرب‌ها به ناآرامی‌های منطقه‌ای به‌ویژه در سوریه و عراق بهره برداری و تلاش می‌کند بر مسجدالاقصی مسلط شود. وی تاکید کرد ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی در برابر جنایات اسرائیل سکوت نخواهند کرد.

 

مشعل افزود، مسجدالاقصی سزاوار شهید دادن است و هر کس در منطقه که توانایی به دست گرفتن سلاح را دارد باید از الاقصی دفاع کند زیرا این معنای واقعی جهاد است./994/د102/ک

ارسال نظرات