۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۲۶۰۸۶
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تصریح کرد؛

حکم دادگاه عربستان در قبال آیت الله نمر ظالمانه و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ جنبش حزب الله لبنان در واکنش به صدور حکم اعدام عالم عربستانی تاکید کرد که این حکم ظالمانه و سیاسی است.
حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب‌الله لبنان یک روز پس از صدور حکم اعدام آیت‌الله «نمر باقر النمر» از رهبران شیعیان عربستان سعودی  که مدتهاست در زندان است، این حکم را محکوم کرد.

 

در بیانیه حزب‌الله بر ظالمانه بودن این حکم تأکید شده و آمده است: مقامات سعودی با صدور حکم اعدام علامه شیخ نمر باقر النمر، عالمی وارسته آنهم بر پایه اتهام‌های واهی که باطل بودن آن ثابت شده است، گامی بسیار خطرناک برداشته‌اند.

 

در این بیانیه آمده است: این حکم ظالمانه، کاملا سیاسی است و همان مقدار که  سیاست حذف و سرکوب مقامات عربستان علیه قشر بزرگی از مردم را نشان می‌دهد، به همان مقدار افشا کننده تنگ‌نظری مقامات از سخنان آزادی‌خواهانه و مبارزه مسالمت‌جوی مردمی برای تحقق خواسته‌های مشروع قشری مظلوم است.

 

حزب الله در ادامه ضمن محکوم کردن این «حکم ظالمانه و نامشروع»، از مقامات عربستان خواست تا از این اقدام دست بکشند و به «خواسته‌های بر حق مردمی که برای کسب کمترین حقوق‌شان که ادیان و شرایع آسمانی و قوانین بین‌المللی بر آن تأکید کرده‌اند»، گوش فرا بدهند.

 

بیانیه حزب‌الله در پایان سازمان‌های بین‌المللی مسئول حقوق بشر و هیأت‌های علمای دینی در جهان اسلام و همه نیروهای فعال در سطح جهان اسلامی را به «اعمال فشار بر عربستان جهت ممانعت از ارتکاب جنایت اعدام عالم بزرگ شیخ النمر و آزادی فوری وی» فراخواند.

 

متجاوزان به ارتش لبنان همپیمانان جریان المستقبل هستند

 

از سوی دیگر حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حزب الله لبنان شب گذشته با صدور بیانیه‌ای با رد ادعاهای رسانه‌ها و برخی مسئولان جریان المستقبل که مقاومت اسلامی را به هدف قرار دادن ارتش لبنان متهم می‌کردند، تاکید کرد: همگان می‌دانند که متجاوزان به ارتش لبنان متحدان و نزدیکان جریان المستقبل هستند.

 

حزب الله اتهامات رسانه‌ها و مسئولان جریان المستقبل را دروغین و عاری از صحت خواند و افزود: افرادی که در طرابلس به سوی ارتش تیراندازی می‌کنند از سوی مردم این شهر، ارتش لبنان و سرویس‌های امنیتی شناخته شده هستند و بر خلاف ادعاهای برخی‌ها، در بین این افراد هیچ دوست یا متحد حزب الله حضور ندارد بلکه همگان می‌دانند که متجاوزان، از متحدان و نزدیکان جریان المستقبل هستند. به همین دلیل مسئولان جریان المستقبل به منظور آزادی آنها و ایجاد پوششی در راستای عدم محاکمه آنها فشار می‌آورند.

 

حزب الله هر گونه حمله و هدف قرار دادن ارتش لبنان را غیر قابل قبول و جنایت بزرگ ملی توصیف کرد و محاکمه و مجازات متجاوزان به ارتش را خواستار شد تا هویت، اهداف و عوامل محرک آنها برای همگان مشخص شود./983/د101/ک

ارسال نظرات