۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۲۶۰۹۷

انتقاد خطیب جمعه بیروت از حکم اعدام شیخ نمر

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تاکید بر لزوم آزادی آیت الله نمر برای حل بحران در عربستان، گفت: شیعیان عربستان نباید احساس کنند که شهروند درجه دوم هستند.
سيد علي فضل الله
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) برگزار شد، صدور حکم اعدم برای آیت الله نمر را غافل گیر کننده خواند و گفت: امید می‌رود که حاکمان سعودی با لغو حکم اعدام این عالم عربستانی در راستای حل بحران در این کشور گام بردارند.
 
خطیب جمعه بیروت با تاکید بر اینکه حکومت آل سعود باید در راستای تقویت اتحاد بین طیف‌های اجتماعی عربستان به ویژه شیعیان و اهل سنت گام بردارد، خاطرنشان کرد: حکومت عربستان نباید اجازه دهد که شیعیان این کشور احساس کنند با تبعیض مواجه می‌شوند و شهروند درجه دوم هستند.
 
حجت الاسلام فضل الله با تاکید بر لزوم پیگیری گفتمان وحدت طلبانه در رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی، عنوان کرد: باید در راستای صدور فتواهایی گام برداشت که به تقویت انسجام و یکپارچگی اسلامی منجر می‌شود. اختلاف افکنی به ضرر همگان است چرا که هیچ یک از طرف‌های موجود از ایجاد درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای سود نمی‌برد.
 
وی افزود: بسیار روشن است که ائتلاف ضد داعش قصد برچیدن فتنه تکفیری‌ها را ندارد و اعتماد به این ائتلاف بسیار ساده لوحانه است. کشورهای استکباری جز به منافع خود و سلطه بر جهان اسلام به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.
 
این عالم لبنانی با اشاره به امکان عبور از تنگنای فعلی به واسطه فداکاری، اظهار داشت که با تعاون و همکاری می توان به مقابله با رژیم صهیونیستی و خنثی کردن توطئه‌های آن امیدوار بود.
 
حجت الاسلام فضل الله افزود: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر فضا را برای هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی شهرک نشینان صهیونیست بازتر کرده است و در نتیجه تلاش دارد طرح تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی را به اجرا درآورد که این امر تهدید جدی برای آرمان‌های جهان اسلام است.
 
وی بر لزوم پایان دادن به اختلافات و درگیری‌های داخلی بین مسلمانان تاکید و تصریح کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند عزم جدی همه طیف‌های جامعه است. برای مثال در لبنان نیز همگان باید برای پایان دادن به حضور نظامی تکفیری‌ها در مناطق شرقی این کشور تلاش کرده و هرچه سریع‌تر موجبات آزادی سربازان گروگان گرفته شده را مهیا کنند./983/ب901/د
ارسال نظرات