۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۲۶۱۳۵
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

نبرد با تروریسم تکفیری و صهیونیستی چالش جدی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت تاکید کرد که نبرد با تروریسم تکفیری و صهیونیستی نقطه عطف فعلی جهان اسلام است.
شيخ احمد قبلان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد با اشاره به روند فزاینده بحران در لبنان و سایر کشورهای منطقه، گفت: همگان در رسیدن لبنان به این مرحله مقصر و مسؤول هستند، به نحوی که تمامیت ارضی و حاکمیت آن با چالش جدی مواجه شده است. آتش فتنه از حد معمول فراتر رفته و به خطری جدی برای همه کشورها تبدیل شده است، چرا که اندیشه‌های تکفیری را نمی توان در مرزهای جغرافیایی محدود کرد.
 
حجت الاسلام قبلان گفت: تنها با گفت‌وگو و تفاهم می‌توان به خروج از بحران و پشت سر گذاشتن تهدید تروریسم در منطقه امیدوار بود.
 
این عالم لبنانی، حمایت همه جانبه مقاومت اسلامی و ملت لبنان از ارتش در نبرد با تکفیری‌ها در شرق این کشور را ضامن نابودکردن تروریسم دانست و گفت: مقابله با تروریسم صهیونیستی و تکفیری چالش جدی جهان اسلام است که کشورهای اسلامی را با تهدید مواجه کرده است.
 
وی تصریح کرد: ارتش لبنان باید در نبرد با تکفیری‌ها به سلاح‌های پیشرفته و حمایت‌های سیاسی مجهز شود تا بتواند سربازان گروگان گرفته شده را آزاد کرده و تروریست‌ها را از خاک لبنان بیرون براند.
 
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به تجربه مسلمانان از اقدامات تکفیری‌ها در عراق و سوریه، خاطرنشان کرد: جنایت‌های گروه‌های تکفیری از قبیل کشتار، بی خانمان کردن و تجاوز به مردم بی‌گناه از اقلیت‌های مختلف نشان دهنده میزان تروریستی بودن داعش و جبهه النصره است.
 
وی اقدام گروه‌های تکفیری را مخالف اخلاق انسانی و آموزه‌های اسلامی برشمرد و اظهار داشت که آنچه در منطقه روی داده است باید همه مذاهب و طوایف را به تشیکل یک ائتلاف فراگیر برای مقابله با پروژه تقسیم سیاسی و جغرافیایی کشورهای منطقه تشویق کند./983/ب901/د
ارسال نظرات