۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۱۸۶
به دنبال سرکوب راهپیمایی‌های حمایت از مسجد الاقصی؛

خشم و ناراحتی شدید فلسطینیان از تشکیلات خودگردان و سرویس های امنیتی آن

خبرگزاری رسا ـ شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری شاهد سرکوب گسترده راهپیمایی‌های حمایت از مسجد مبارک الاقصی در سراسر این منطقه بودند که این مساله باعث خشم و ناراحتی آن‌ها از تشکیلات خودگردان شد.
سرکوب راهپيمايي هاي حمايت از مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری روزگذشته شاهد سرکوب گسترده راهپیمایی‌های حمایت از مسجد مبارک الاقصی در سراسر این منطقه و به ویژه در شهرهای الخلیل، رام الله و نابلس بودند که این مساله باعث خشم و ناراحتی آن‌ها از تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی آن شد.

 

شهروندان فلسطینی که از این اقدام تشکیلات رام الله به شدت به خشم آمده بودند، خاطر نشان کردند که این اقدام تشکیلات رام الله و سرویس‌های امنیتی آن موجب تشویق مقامات و شهرک نشینان صهیونیست برای تداوم حملات خود علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت این مسجد و فراهم کردن شرایط لازم برای تقسیم زمانی و مکانی این حرم شریف الهی می‌شود.

 

آن‌ها با اشاره به تناقض گویی‌های عباس تاکید کردند محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی دفاع از مسجد الاقصی شده است، اما در همین حال سرویس‌های امنیتی وی به راهپیمایی‌های مسالمت آمیز حمایت از این مسجد حمله و شهروندان فلسطینی را سرکوب می‌کنند.

 

اهالی کرانه باختری همچنین اعلام کردند که انتظار ما از تشکیلات خودگردان حمایت از مسجد الاقصی بود و نه سرکوب حامیان این حرم شریف، آنها با این اقدام خود نشان دادند که هیچ فرقی با نظامیان صهیونیستی که به راهپیمایی‌های حمایت از مسجد الاقصی در دیگر مناطق کرانه باختری حمله می‌کنند، ندارند. 

 

در همین راستا، سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: حماس سرکوب راهپیمایی‌های اعلام حمایت از مسجد الاقصی توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری را محکوم می‌کند و آن را اقدامی برعکس و نادرست می‌داند که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد مسجد الاقصی را به دور از حضور و حمایت حامیانش در معرض حملات خود قرار دهد.

 

از سوی دیگر، شیخ کمال خطیب نایب رییس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 نیز سرکوب راهپیمایی‌های فلسطینیان در کرانه باختری پس از اقامه نماز جمعه را که با هدف ابراز همبستگی و حمایت از شهر اشغالی قدس صورت گرفت، فاجعه و مصیبتی برای ملت و آرمان فلسطین دانست.

 

گفتنی است که فلسطینیان ساکن کرانه باختری، قدس اشغالی، نوار غزه و اراضی اشغالی 48 روزگذشته تظاهرات‌های گسترده‌ای را در حمایت از مسجد مبارک الاقصی برگزار کردند. فلسطینیان ساکن قدس پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مسجد الاقصی تظاهرات کردند که در نتیجه آن نظامیان صهیونیست اقدام به سرکوب آن‌ها کردند و درگیری‌های شدیدی بین آن‌ها به وقوع پیوست. از سوی دیگر، سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان نیز راهپیمایی‌های برگزار شده در حمایت از مسجد الاقصی به دعوت جنبش حماس پس از نماز جمعه را سرکوب و بیش از 20 نفر را بازداشت کردند./994/د102/ک

ارسال نظرات