۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۲۶۳۳۱

القاعده یمن از داعش حمایت کرد

خبرگزاری رسا ـ القاعده یمن در بیانیه ای خمایت خود را از داعش اعلام کرده و حملات آمریکا به مواضع داعش را محکوم کرد.
القاعده

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شاخه القاعده در یمن روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از داعش در قبال حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا،  آن را "حمله صلیبی‌ها" خواند و خواستار حمله علیه آمریکا شد.

 

این گروه در بیانیه‌ای که در اینترنت منتشرکرد، اعلام کرد: ما بر حمایت و یاری برادرانمان علیه حمله جهانی صلیبی‌ها تأکید می‌کنیم و مخالف  با انجام این حمله بوده و اعلام می‌کنیم که شرکت در جنگ علیه آنها(داعش) با ادعای اینکه آنها خوارج هستند "حرام" است.

 

این بیانیه همچنین اعلام کرده: ما از هرکسی که بتواند اقدام به انجام حملات در آمریکا بکند، حمایت می کنیم چه این حمله نظامی و یا اقتصادی و یا رسانه ای باشد، چرا که آنها سران جنگ و اصل و بنای انجام این حمله هستند.

 

شاخه القاعده در جزیرة العرب همچنین از گروه های تروریستی رقیب و درگیر در عراق و سوریه خواست تا کشتار یکدیگر را کنار گذاشته و برای مقابله با این ائتلاف به سرکردگی آمریکا متحد گردند.

 

این گروه در این بیانیه گفته: ما تمامی مجاهدان توصیه می کنیم که اختلافاتشان را کنارگذاشته و کشتار میان خودشان را رها سازند و تلاش کنند که حمله ای را که همگان را هدف قرار داده دفع سازند.

 

گفتنی است، داعش در سوریه با گروه های تروریستی دیگری از جمله جبهه النصره که شاخه رسمی القاعده در سوریه می‌باشد، درگیر می‌باشد./1321/د102/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات