۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۲۶۴۲۴
پس از سوئد و انگلیس؛

پارلمان اسپانیا طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین را به رای می‎گذارد

خبرگزاری رسا ـ پس از آن که نمایندگان مجالس سوئد و انگلیس به طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین رای مثبت دادند پارلمان اسپانیا نیز اعلام کرده است که این طرح در آینده‎ای نزدیک به رای گذارده می‎شود.
پرچم فلسطين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات اسپانیایی اعلام کرده اند که طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین به زودی برای رای گیری در پارلمان این کشور ارائه می شود.
 
اقدام پارلمان اسپانیا در حالی صورت می گیرد که تنها یک هفته از رای مثبت نمایندگان مجلس عوام انگلیس به طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین می گذرد.
 
روز 13 اکتبر میلادی نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از 6 ساعت بحث و بررسی با اکثریت 274 رای مثبت در برابر تنها 12 رای منفی به این طرح رای مثبت دادند.
 
گفته می شود در طول 6 ساعت بحث و بررسی نمایندگان مجلس عوام انگلیس بر سر تصویب طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطینی بسیاری از نمایندگان مردم انگلیس در پارلمان به درد و رنج های مردم فلسطین اشاره کردند.
 
متیو گولد، سفیر انگلیس در رژیم صهیونیستی نیز گفته است که افکار عمومی مردم انگلیس و سایر نقاط دنیا پس از تجاوز 50 روزه اسرائیل به نوار غزه به سود فلسطینیان تغییر جهت یافته است.
 
فرستاده انگلیس در رژیم صهیونیستی تاکید کرد که رای مثبت پارلمان کشورش به طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطینی نشانه ای آشکار از دیدگاه منفی مردم جهان نسبت به رژیم تل آویو است.
 
استان لوفون، نخست وزیر سوئد نیز روز 3 اکتبر میلادی در سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد که کشورش قصد دارد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.
 
در روز 29 اکتبر سال 2012 میلادی 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل با ارتقای فلسطین به عضو ناظر در این سازمان موافقت کردند.
 
مردم فلسطین به دنبال ایجاد یک دولت مستقل در سرزمین های اشغالی کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و نوار غزه هستند./990/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات