۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۲۶۴۴۰

علما و شخصیت‌های عراقی حکم اعدام آیت الله نمر را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علما و شخصیت‎های سیاسی عراقی صدور حکم اعدام آیت الله نمر را محکوم کردند.
شيخ نمر عالم مبارز عربستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در امتداد موج اعتراض و انتقاد علما، شخصیت‌ها، سازمان‌ها و احزاب مختلف در سراسر جهان به حکم اعدام برای آیت الله نمر، روحانی عربستانی،علما و ملت عراق نیز به این حکم اعتراض کردند.

 

بسیاری از شهروندان از طریق پایگاه‌های اینترنتی و صفحات اجتماعی در اقدامی هماهنگ اعتراض خود را نسبت به حکم دادگاه آیت الله نمر اعلام کرده و نظام حاکم در عربستان سعودی را ظالم خواندند.

 

شهروندان عراقی، آیت الله نمر را شخصیتی دینی توصیف کرده که تنها جرم وی دفاع از مظلومیت مسلمانان و انتقاد از شیوه برخورد تبعیض آمیز دولت عربستان با طوایف است.

 

آنان خطاب به مسوولان سعودی هشدار دادند اجرا شدن حکم آیت الله نمر می‌تواند تبعات سنگینی را برای آل سعود در پی داشته باشد که تنها ارمغان آن بحرانی تر شدن اوضاع عربستان است.

 

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف صدور حکم اعدام آیت الله نمر را خطایی بزرگ از جانب مقامات سعودی توصیف کرده و نسبت به پیامدهای خطرناک اجرا شدن آن هشدار داد.

 

همچنین ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق از مقامات سعودی خواست نسبت به حکم صادر شده در حق آیت الله نمر تجدید نظر کرده و از تشدید بحران در عربستان جلوگیری کنند.

 

در همین راستا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول پارلمان عراق حکم مذکور را موجب شعله ور شدن اختلافات طایفه ای دانست که دارای پیامدهای ناگواری برای عربستان خواهد بود.

 

وی از تمام عالمان دینی و اندیشمندان سیاسی دعوت کرد تا با اعلام حمایت خود از آیت الله نمر مسوولان سعودی را وادار به عقب نشینی از موضع سرکوب گرانه کرده و موجبات آزادی آیت الله نمر را فراهم کنند.

 

علمای دیگری از عراق نیز در بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن قضاوت‌های غیرمنصفانه دستگاه قضایی عربستان، اقدامات سرکوب گرانه آل سعود را در ردیف اقدامات تروریستی داعش دانستند./1321/ب902/د

ارسال نظرات