۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۲۶۴۶۲
نماینده وزارت کشور عربستان:

تروریسم تهدیدی برای همه ملت‌ها و مذاهب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده وزارت کشور عربستان سعودی بر خطر روز افزون تروریسم در سراسر جهان تاکید کرد.
احمد السالم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد السالم، نماینده وزارت کشور عربستان سعودی در سخنانی به بررسی تفکر افراطی و تروریستی گروه‌های تکفیری پرداخت و گفت: تروریسم طاعون قرن بیست و یکم است که آثار بسیار مخربی بر سلامت ملت‌ها در مناطق مختلف جهان داشته است.

 

وی افزود: تروریسم نه دین می‌شناسد نه جنسیت و نه قومیت؛ از این رو تمام انسان‌ها در معرض خطر تروریسم هستند.


این مسوول سعودی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش‌های فراوانی برای مقابله با تروریسم شده، اظهار داشت: علی رغم اقدامات ضد تروریستی فراوانی که از سوی سازمان ملل و دیگر نهادها صورت گرفته ولی متاسفانه شاهد ریشه دوانی روز افزون تروریسم در مناطق مختلف هستیم؛ لذا باید تمام سازمان‌ها دریک اقدامی هماهنگ و متحد فعالیت‌های فشرده ای را برای مقابله با تروریسم انجام دهند.

 

احمد السالم در ادامه ابراز داشت: علاوه بر اقدامات بین المللی، هر کشور نیز باید برای جلوگیری از نشر تفکرات افراطی قوانین مدونی را به تصویب برساند.

 

این سخنان در حالی شنیده می‌شود که عربستان سعودی در حال تصویب طرحی را مبنی بر آموزش نیروهای مخالف سوری در دستور کار خود قرار داده است که به اذعان برخی از مسوولان سعودی  ازجمله رییس سازمان امنیت عربستان، این اقدام موجب باز شدن یک پرورش‌گاه تروریست در خاک عربستان است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات