۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۲۶۵۶۲
نماینده ولی فقیه در کرمان تأکید کرد؛

ائتلاف ضد داعش حرکتی نمایشی از سوی آمریکا/ مبلغان مردم را با خطرات گروه‌های تکفیری آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان، گفت: آمریکائی ها به صراحت گفتند که داعش را خود ما به وجود آوردیم و الان آمریکا دیده ممکن است به خودش هم ضربه وارد کند از این رو با مسأله ائتلاف ضد داعش، یک حرکت نمایشی را شروع کرده است.
آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در همایش ائمه جمعه استان در سخنانی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) مبنی بر اینکه «وقتی خداوند خیر بنده خودش را بخواهد، او را در دین فقیه قرار می دهد» تأکید کرد: همه مردم چه خواص و چه توده های مردم، باید به نحوی با فقه سروکار داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه  مردم از راه تقلید با بزرگان علم و دانش ارتباط دارند، افزود: ما هم ارتباطمان با فقه ارتباط ویژه ای است؛ مراجع عظیم الشأن هم ارتباطشان با فقه یک ارتباط ویژه و خاص و اجتهادی است.

 

 

امام جمعه کرمان، مسأله شناخت دین را نعمت بزرگی دانست و با بیان اینکه ممکن است این سوال به ذهن شما بیاید «در چه شرایطی انسان دین را به خوبی می فهمد و درک می کند؟» افزود: شرط اول این است که ما از کانال اهل بیت عصمت و طهارت، دین را فرا بگیریم.

 

 

وی ادامه داد: امام عصر(عجل الله) در یک جمله کوتاه می فرمایند «اگر مردمی، دین را از کانال دیگری غیر از کانال اهل بیت اخذ کنند به منزله این است که ما را انکار می کنند و قبول ندارند».

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: شرط دوم این است که یک انسان دین شناس و با تقوا باید دین را به ما یاد دهد؛ البته ما در حوزه های علمیه، دین را فرا گرفیتم و مشکلی در میان ما شیعیان وجود ندارد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اگر امروز گروه های تکفیری و سلفی به نام دین و اسلام حرکت هایی را آغاز کردند و انسان های بیگناه را قتل عام می کنند؛ بدانید این گروه های تکفیری، ساخته و پرداخته دست استعمار هستند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری اظهار داشت: اینکه آمریکائی ها به صراحت گفتند که داعش را خود ما به وجود آوردیم و الان آمریکا دیده ممکن است به خودش هم ضربه وارد کند از این رو با مسأله ائتلاف ضد داعش، یک حرکت نمایشی را شروع کرده است.

 

وی افزود: درست است که دست استعمار در کار است اما داعش و امثال او، از کانال صحیحی، اسلام را فرا نگرفتند؛ ما با برادران اهل سنت مشکلی نداریم و با آنان همفکری و همکاری داریم و به مقدسات آنها احترام می گذاریم.

 

 

امام جمعه کرمان بیان داشت: اما داعشی ها، نه سنی و نه شیعه اند؛ بلکه اکفر کفار و خطرناک ترین گروه هایی هستند که جنایاتی در عراق و سوریه مرتکب شدند که از طرح آنها شرمنده هستم.

 

 

وی با تصریح به اینکه راه حل هم یکی است و آن اینکه همه کشورهای اسلامی بر سر این مسأله (داعش) به معنای صحیح کلمه متحد شوند و اینها را نابود کنند؛ گفت: این گروه به هر نحو ممکن از ناحیه استعمارگران، مسلمانان را قتل عام می کند باید شر این گروه به وسلیه امت اسلامی از بین برود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم خطاب به ائمه جمعه استان گفت: شما می توانید بهترین بهره برداری را در جهت تنویر افکار مردم در این دو ماه داشته باشید؛ مردم را روشن کنید؛ این فرصت را از دست ندهید، ابهامات را از ذهن مردم بیرون کنید.

 

 

وی با تأکید بر اینکه گروه داعش را به مردم معرفی کنید؛ به مردم بگوئید که شیعه و سنی با هم مسأله ندارند، ادامه داد: همه ائمه ما راجع به ماه محرم و جدشان سیدالشهداء حساس بودند؛ یاد دهید به مردم چگونه از این نعمت ارزنده استفاده کنند.

 

 

امام جمعه کرمان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بحران کم آبی در کشور به ویژه در استان کرمان گفت: ما در همه نعمت ها از جمله آب اسراف می کنیم باید بر صرفه جویی مراقبت و مواظبت داشته باشیم و الا معلوم نیست یکسال آینده چه می شود.

 

 


وی با افزودن اینکه انتقال آب به استان از خلیج فارس و بهشت آباد، در شعار، آسان است اما اینکه چقدر بودجه آن تأمین شود و... معلوم نیست؛ اما بهرحال باید دولت و مسئولین را یاری کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان با تأکید بر اینکه نماز استسقاء را فراموش نکنیم؛ گفت: برنامه ریزی کنید؛ اساس کار خواندن از روی اخلاص است./972/پ202/ب4

ارسال نظرات