۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۲۶۶۱۱

کتاب «دعا» اثر علامه حلّی به زبان سندی ترجمه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از شخصیت‌های معروف شهر خیرپور پاکستان، از ترجمه‌ی کتاب دعا، از اثار علامه حلّی به زبان سندی خبر داد.
دکتر قربان علي و مهدي خطيب مسؤول خانه‌ فرهنگ ايران دركراچي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قربان علی، از پزشکان متبحر و شخصیت‌های معروف شهر خیرپور پاکستان، در دیدار خود با مهدی خطیب، مسؤول خانه‌ فرهنگ ایران درکراچی، از ترجمه‌ کتاب دعا، از اثار علامه حلّی به زبان سندی خبر داد.

 

قربان علی، اضافه کرد این کتاب را به مرحله‌ی غلط‌گیری و ویرایش رسانده است که به زودی آماده‌ چاپ و انتشار خواهد شد.

 

وی در ادامه‌ی سخنانش افزود: علت انتخاب این اثر ارزشمند برای ترجمه به زبان سندی به این دلیل بود که سندی زبانان به اینگونه کتاب‌ها بسیار نیازمند هستند. در حقیقت، این کتاب علاوه بر محتویات «دعا» حاوی مطالب دیگر مهم دینی نیز هست که جامعه‌ی معاصر سند به آن نیازمند است.

 

 در ادامه خطیب، مسؤول خانه‌ی فرهنگ ایران در کراچی، در سخنانی از زحمات علمی و پژوهشی قربان علی، قدردانی و برای همکاری در خصوص چاپ و نشر ترجمه‌ی سندی کتاب «دعا» اعلام آمادگی کرد.

 

وی همچنین تألیف پژوهشی، علمی و تحقیقی درباره‌ی آداب و رسوم عاشورا در ایالت سند را به این نویسنده و پزشک پاکستانی پیشنهاد کرد که قربان علی، از این پیشنهاد استقبال و برای تدوین آن اعلام آمادگی کرد.

 

مسؤول خانه‌ فرهنگ ایران در کراچی، در پایان این دیدار، یک جلد کتاب «چهل حدیث» حضرت امام خمینی (س) و یک جلد کتاب «مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان» از آثار مقام معظم رهبری را به قربان علی، هدیه کرد./994/د102/ک

ارسال نظرات