۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۲۶۶۷۸
همزمان با ماه محرم؛

2 هزار مبلغ به مساجد و هیئات مذهبی خراسان شمالی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم الحرام، حدود دو هزار مبلغ به مساجد و هیئات مذهبی شهرستان های هشت گانه این استان اعزام می شوند.
محرم و عزاداري اعزام مبلغان ماه محرم الحرام

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های این اداره کل به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم های عزاداری محرم الحرام در این استان، از اعزام هزار و 960 روحانی مبلغ خواهر و برادر به مساجد شهری و روستایی، هیأت های مذهبی، دانشگاه ها و مدارس استان خراسان شمالی در ماه محرم خبر داد.

 

وی با بیان این که از این تعداد، هزار و 575 روحانی مبلغ از طلاب و روحانیان بومی استان هستند، افزود: در این ایام 385 روحانی مبلغ نیز از حوزه های علمیه قم و مشهد برای فعالیت مذهبی و تبلیغی به استان خراسان شمالی هجرت می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغ اعزامی در ماه محرم افزون بر هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری در مساجد، هیأت های مذهبی، دانشگاه ها و مدارس، از فرصت تجمع مردم به مناسبت ایام محرم استفاده کرده و بحث های تبلیغی و دینی را نیز در بین مردم مطرح می کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری همایش توجیهی آموزشی «طلایه داران تبلیغ» به منظور ارائه سرفصل های آموزشی به مبلغان و ایجاد وحدت رویه تبلیغی در بین آن ها، افزود: این همایش چهارشنبه هفته جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شده و اعزام روحانیان مبلغ پس از آن آغاز می شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: از روحانیان مبلغ انتظار می رود در مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مورد اهداف و دلایل قیام امام حسین(ع) روشنگری بیشتری انجام دهند تا عزاداری ها با شور و شعور بیشتری صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه در مورد سایر برنامه های این اداره کل در ماه محرم امسال، اظهار کرد: افزون بر اعزام مبلغان روحانی به مساجد و هیأت های مذهبی، نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه محرم برنامه هایی نظیر اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، توزیع بسته های فرهنگی در بین اعضای هیئات، جلسات سخنرانی و موعظه و غیره برگزار می کند.

 

وی همچنین از برگزاری اجتماع عظیم عزاداران حسینی در مرکز استان خراسان شمالی خبر داد و اضافه کرد: این اجتماع بزرگ عزاداران در روز یازدهم محرم در مقابل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا، سیاه پوش کردن مساجد و تکایا، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد و برپایی نمایشگاه حسینی  را از دیگر اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در شهرستان های هشت گانه این استان در 10 روز نخست ماه محرم ذکر کرد./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات