۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۲۶۶۷۹
مدیر رادیو قرآن:

تدوین منشور رسانه‌ای قرآن کریم در تشویق و هدایت جامعه به وقف‌های قرآنی موثر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو قرآن در هم‌اندیشی وقف قرآنی اظهار داشت:فرآیند وقف احتیاج به آموزش دقیق دارد که کارکرد رسانه‌ای آن، می تواند بسیار مهم باشد و اطلاع رسانی آخرین موقوفات قرآنی می‌تواند زمینه‌ساز گسترش فرهنگ قرآنی باشد.
محمدزاده مدير راديو قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در نخستین هم اندیشی وقف قرآنی، با حضور اساتید، صاحب نظران و مدیران فرهنگی کشور که پیش از ظهر امروز در هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: یکی از اموری که تبلور امر مهم وقف را نشان می‌دهد، برگزاری این هم اندیشی است.

مدیر رادیو قرآن با بیان این‌که بسیاری از امور فرهنگی و علمی با پشتوانه فرهنگ وقف صورت می گیرد، اظهار داشت: معروف ترین و معتبرترین مراکز علمی جهان ارتباط وسیع و تنگاتنگی با فرهنگ وقف دارند.

محمدزاده با تأکید بر این‌که استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ارتقای فرهنگ قرآنی لازم است، ابراز کرد: نهادهای پژوهشی وقف باید با کمک به رسانه این فرهنگ را در جامعه به نحو شایسته‌ای گسترش دهند.

وی درباره نقاط تلاقی نذر و وقف توضیح داد و گفت: متولیان امور خیریه می‌توانند با استفاده از نذورات و مشارکت عمومی و اعلام یک یا چند حساب، به امر گسترش فرهنگ وقف کمک کنند و همچنین کارشناسان نیز می‌توانند با تبیین کارکرد وقف به توسعه آن کمک کنند.

مدیر رادیو قرآن ضمن ارائه پیشنهاد شناسایی و معرفی مصادیق واقفان قرآنی در رسانه، خاطرنشان کرد: تأسیس انجمن واقفان قرآنی و استفاده از بانک اطلاعات واقفان بسیار سودمند است و خیرین نیز در مسیر صرف هزینه‌های خیرانه خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

محمدزاده با توضیح درباره موقوفات قرآنی و موقوفات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: فرآیند وقف احتیاج به آموزش دقیق دارد که کارکرد رسانه‌ای آن، می تواند بسیار مهم باشد و اطلاع رسانی آخرین موقوفات قرآنی می‌تواند زمینه‌ساز گسترش فرهنگ قرآنی باشد.

وی معرفی واقفان و طرح مطالبات از نهادهایی که ویژگی مشارکت در امر وقف را دارند، از جمله کارهای رسانه در حوزه ترویج فرهنگ وقف دانست و افزود: تدوین منشور رسانه‌ای قرآن کریم در رسانه می‌تواند در تشویق و هدایت جامعه به وقف‌های قرآنی مفید و موثر باشد./805/پ202/ص

ارسال نظرات