۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۲۶۶۹۸

نخستین هم‌اندیشی وقف قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین هم‌اندیشی پیرامون وقف قرآنی با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس و جمعی از مسؤؤلان قرآنی کشور در تهران برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین هم‌اندیشی پیرامون وقف قرآنی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده ولی فقیه در این سازمان، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای گسترش فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و محمدحسین محمدزاده رییس رادیو قرآن در هتل ارم تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این هم اندیشی، به ترتیب معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و مشاور رییس این سازمان درباره ضرورت های ترویج فرهنگ قرآنی صحبت هایی را ارائه کردند، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس این سازمان به بیان نظرات خود در راستای جایگاه و چگونگی ترویج فرهنگ وقف قرآنی در جامعه پرداخت.

 

لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز به بیان جایگاه وقف و ضرورت حمایت از موقوفات و واقفان قرآنی پرداخت و اعلام کرد: مجلس و فراکسیون فرهنگی و قرآن و عترت مجلس آمادگی حمایت از موقوفات و واقفان قرآنی را دارد.

 

همچنین حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای گسترش فرهنگ قرآنی به آسیب شناسی فرهنگ وقف و فرهنگ وقف قرآنی پرداخت و راهکارهایی برای چگونگی ترویج موفق فرهنگ وقف قرآنی ارائه کرد. پس از وی، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد ضمن تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف قرآنی از طریق رسانه‌های مختلف، از کارهای هنری این معاونت در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی خبر داد.

 

محمدزاده، رییس رادیو قرآن سخنران بعدی این هم‌اندیشی بود که به تبیین جایگاه و نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف قرآنی پرداخت و افزود: تدوین منشور رسانه‌ای قرآن کریم در رسانه می‌تواند در تشویق و هدایت جامعه به وقف‌های قرآنی مفید و موثر باشد.

 

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی دیگر سخنران این هم اندیشی، بر ضرورت حمایت مالی از موقوفات مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تأکید کرد و گفت: افراد و مراکزی مانند ائمه جماعات، مساجد، مطبوعات، تشکل‌ها نقش برجسته‌ای در ماموریت فرهنگ‌سازی وقف دارند.

 

بنابراین گزارش، سخنرانان پایانی این هم‌اندیشی مدیران سه موسسه قرآنی بودند. بر این اساس، حجت‌الاسلام طباطبایی، رییس موسسه جامعه القرآن با بیان این که اگر بر روی موقوفات کار و برنامه ریزی درستی نشود، تبعات بسیار بدی می تواند داشته باشد، تصریح کرد: باید به مشارکت های خرد اهمیت داده شود و فرآیند وقف به شکل طرحی ارائه شود که زمینه وقف قرآنی برای هر شخصی فراهم شود.

 

همچنین حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، بر ضرورت ترویج دیدگاه خصوصی‌سازی در وقف و وقف قرآنی تأکید کرد حرکت کنیم و افزود: مردم به وقف قرآن اشتیاق دارند و از این طریق بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه نیز حل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام برزگر، مدیر موسسه مکتب قرآن ثارالله و سخنران پایانی این هم‌اندیشی، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه از موسات و فعالان قرآنی تأکید و پیشنهاد کرد: خوب است شهرداری بخشی از فرهنگسراها را برای کارهای قرآنی وقف کند و نیز بخشی از مناطق وقفی نیز اختصاص به وقف قرآنی داده شود./805/پ201/ب4

ارسال نظرات