۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۲۶۸۶۲
امام جمعه اصفهان:

آیت الله مهدوی کنی از استوانه های علمی و تحقیقی حوزه علمیه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در پیامی با تسلیت ارتحال حضزت آیت اله مهدوی کنی گفت: معظم له از مدافعان نظام اسلامی و رهبری بود و بر این امر تا آخرین زمان حیات خویش اهتمام می ورزید.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال فقیه عالی مقام حضرت آیت الله مهدوی کنی گفت: معظم له از مدافعان نظام اسلامی و رهبری بود و بر این امر تا آخرین زمان حیات خویش اهتمام می ورزید.

 

متن پیام به شرح ذیل است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

ارتحال فقیه عالیمقام و مجاهد نستوه و اسوه تقوی و فضیلت حضرت آیت الله آقای مهدوی کنی (رحمت الله علیه) که عمر با برکت خود را در تحصیل تدریس و تربیت سربازان امام عصر (ارواحنا فداه) سپری کرد موجب تأثر و تألم گردید.

 

معظم له که یکی از استوانه های علمی و تحقیقی حوزه علمیه و از شخصیتهای برجسته نظام اسلامی بودند سالیان متمادی به تهذیب و تعلیم اشتغال داشتند و از محضر بزرگانی همچونآیه الله العظمی بروجردی، آیه الله العظمی امام خمینی(ره)، آیه الله العظمی گلپایگانی و علامه طباطبایی(رحمت الله علیهم) استفاده وافر نمودند و بیش از پنجاه سال از عمر پر برکت خود را به تدریس و تربیت و هدایت طلاب و فضلا اشتغال داشتند.

 

مقام علمی والای ایشان و جنبه های عملی و اخلاقی و تهذیبی آن عزیز و تقوا و ورع، از ایشان شخصیتی ممتاز و برجسته ساخته بود.

 

معظم له از مدافعان نظام اسلامی و رهبری بود و بر این امر تا آخرین زمان حیات خویش اهتمام می ورزید.

 

حضور بارز معظم له در صحنه های مبارزه با حکومت طاغوت و تحمل زندان و شکنجه های دژخیمان ستم شاهی و جنگ تحمیلی علاوه بر عناوینی همچون ریاست دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، مؤسس و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و وزارت کشور در کابینه شهید رجایی و شهید باهنر، در سنگر مهم و حساس نظام به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری و همراهی صمیمانه با مقام معظم رهبری جلوه هائی بی نظیر از علم و عمل را به منصه ظهور رساند و الگوئی جاودان از عالمان خدمتگذار را ارائه نمود.

 

رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنافداه) و نایب ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله)، مراجع بزرگوار تقلید و حوزه های علمیه و ملت شریف ایران و خانواده معظم له تسلیت عرض نموده، علو درجات را برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای کلیه بازماندگان بویژه بیت محترم معظم له خواستارم./939/د102/ب4

والسلام علیکم

سید یوسف طباطبائی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

ارسال نظرات