۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۲۶۸۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

آیت‌الله مهدوی‌کنی برای استقرار انقلاب مجاهدت‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی،‌ گفت: مجاهدت‌های بی‌وقفه، تلاش شبانه‌روزی و زحمات این عالم وارسته و فقیه بزرگوار در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.
آیت‌الله مهدوی‌کنی برای استقرار انقلاب مجاهدت‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ارتحال آیت الله مهدوی کنی را به امام زمان(عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تسلیت گفت و اظهار داشت: از خداوند متعال برای روح آن بزرگوار رحمت و مغفرت خواهانیم، خدمات آن بزرگوار در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.


وی با تشریح مبارزات انقلابی آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن مرحوم یکی از ذخایر انقلاب اسلامی بود و همواره در صف مقدم مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی قرار داشت، پس از انقلاب اسلامی نیز یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... محسوب می شد.


امام جمعه تبریز ادامه داد: مجاهدت‌های بی‌وقفه، تلاش شبانه‌روزی و زحمات این عالم وارسته و فقیه بزرگوار در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، آیت الله مهدوی کنی نه تنها در عرصه های سیاسی و انقلابی بلکه در عرصه های علمی نیز خدمات ارزشمندی به حوزه های علمیه و جامعه دانشگاهی کشور داشته است.


آیت الله شبستری راه‌اندازی و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) را حاصل زحمات این عالم بزرگوار دانست و گفت: امروز این مرکز آموزش عالی به برکت تلاش‌های آن مرحوم توانسته نیروی متخصص کشور و مسؤولان بلند پایه مؤمن، متعهد و متخصص را تربیت کند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آیت الله مهدوی‌کنی یک شخصیت علمی و فقیه مسلم بود، گفت: وحدت بین تشکل های اسلامی حاصل زحمات آن عالم وارسته و صداقتش بوده است، که نشأت گرفته از دلسوزی و وفادار آیت الله مهدوی کنی به آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود.


وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) ارادت ویژه ای به آیت الله مهدوی کنی داشتند، خاطرنشان کرد: زحمات آیت الله مهدوی کنی فقط مربوط به قبل از انقلاب نبود، آن مرحوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو شورای انقلاب شد و خدمات شایانی برای استقرار این نظام انجام داد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری ولایت‌مداری را یکی از مهمترین ویژگی های آیت الله مهدوی کنی عنوان کرد و گفت: اهمیت وجود مبارک و مفید ایشان در همگرایی گروه های خط انقلاب و ولایت بر کسی پوشیده نیست، شخصیت ایشان برای همه و جریان های سیاسی محترم بود.


آیت الله شبستری فقدان این عالم بزرگوار را ضایعه بزرگ برای انقلاب دانست و گفت: طی روزهای آینده مجلس بزرگداشتی به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی در تبریز برگزار خواهد شد که از عموم مردم برای حضور در این مجلس دعوت می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات