۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۲۶۹۸۵

گردهمایی مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور امروز با هدف بررسی وضعیت، همفکری و تبیین راهکارهای فرهنگی، به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در این گردهمایی که در سالن اجتماعات هتل تبریز برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به تمامی میهمانان حاضر در نشست اظهار داشت: دولت بر آن است که بتواند با رویکرد تازه حرف های جدیدی برای گفتن و عمل در عرصه فرهنگی داشته باشد.


وی با تشریح جایگاه فرهنگی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجان به تعبیر مقام معظم رهبری؛ سر ایران است، نگاهی به تحولاتی که در 100 سال اخیر کشور در حوزه های مختلف به وقوع پیوسته، نشان می دهد نقش آذربایجان و تبریز بی بدیل بوده است.


صفی‌پور با تأکید بر رویکرد حمایتی مسؤولان از فعالان عرصه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تصریح کرد: انتظار می رود آذربایجان در شرایط فعلی نیز با ایفای نفش در جایگاه فرهنگی، موجب ماندگاری و هویت امروز و آینده کشور باشد.


وی پذیرش جایگاه و نقش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم با اعتمادی که وزارتخانه و استانداران از این مراکز دارند، بتوانیم برنامه هایی در خور شأن انجام دهیم، چراکه اعتقاد داریم از مجموعه تمامی استان‌ها هویت ملی شکل خواهد گرفت، از این‌رو ضرورت این توجه بیش از پیش احساس می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار آذربایجان شرقی از مجموعه فرهنگی استان گفت: استاندار بارها تأکید داشته که استان بیش از آن‌که اقتصادی، صنعتی و تجاری باشد، صبغه‌ای فرهنگی دارد که این مسأله مهم باید مورد توجه همه فعالان فرهنگی قرار گیرد.

 

بنابر این گزارش، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور معاونت فرهنگی این وزارتخانه از دیگر سخنرانان این نشست تخصصی بوده اند.

 

همچنین برگزاری نشست های تخصصی جنبی در حوزه های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه های این همایش دو روزه خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات