۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۲۷۰۰۸

همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم همایش آموزشی توجیهی طلایه داران تبلیغ با شرکت روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد و هیئات استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
همايش طلايه داران تبليغ در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم همایش بزرگ توجیهی آموزشی طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این همایش دریافت سرفصل های تبلیغی و ایجاد وحدت رویه در بین مبلغین و مبلغات اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی استان خراسان شمالی در ماه محرم، انسجام و سازماندهی روحانیان اعزامی، تبیین بایدها و نبایدها در امر تبلیغ و تحقق شعار سال و ارائه ساز و کار و دستور العمل اجرایی و موضوعات تبلیغی به روحانیان مبلغ اعزامی بود.

 

قرار بود در همایش امروز حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان میهمان و سخنران ویژه حضور داشته باشد اما این سفر به دلیل رحلت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری انجام نشد.

 

در همایش طلایه داران تبلیغ استان خراسان شمالی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در زمینه عزاداری ماه محرم و فعالیت های تبلیغی در این ایام سخنرانی کردند.

 

حجاب و عفاف، تهاجم فرهنگی، خطر نفوذ مجدد آمریکا در منطقه در پوشش مبارزه با داعش، مؤلفه های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، توجیه مبلغان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تأکید بر مصرف بهینه آب با توجه به خشکسالی، مبارزه با مواد مخدر و ... از جمله موضوعاتی بودند که در همایش امروز آموزش ها و توجیهات مورد نیاز در مورد آنها به روحانیان مبلغ اعزامی ارائه شد.

 

بعد از برگزاری این همایش اعزام روحانیان مبلغ به روستاها و مناطق دوردست برای فعالیت تبلیغی ویژه ماه محرم آغاز می شود و به مرور تا یک روز مانده به آغاز ماه محرم تمامی مبلغان اعزامی در روستاها و محل های از پیش تعیین شده شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی مستقر می شوند.

 

امسال در ماه محرم بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هزار و 960 روحانی مبلغ خواهر و برادر به مساجد شهری و روستایی، هیأت های مذهبی، دانشگاه ها و مدارس این استان اعزام می شوند که از این تعداد 850 روحانی مبلغ تنها برای مساجد شهری و روستایی ساماندهی شده اند.

 

از تعداد کل حدود دو هزار روحانی مبلغ اعزامی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های عزاداری ماه محرم در استان خراسان شمالی؛  هزار و 575 روحانی مبلغ از طلاب و روحانیان بومی استان بوده و 385 روحانی مبلغ نیز از حوزه های علمیه قم و مشهد برای فعالیت مذهبی و تبلیغی به استان خراسان شمالی هجرت کرده اند.

 

این روحانیان اعزامی به مساجد شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی، در ماه محرم افزون بر هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری، از فرصت ماه محرم برای فعالیت های تبلیغی دینی و اسلامی استفاده کرده و برنامه هایی نظیر کلاس های قرآن، احکام، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی، دوره های تفسیر قرآن و ... را نیز در روستاها و مناطق مختلف این استان برگزار می کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات