۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۲۷۲۵۸
امروز؛

همایش عاشورائیان در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا- کارشناس امور مساجد و هیئت های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه محافل و مجالس و هیئت های مذهبی هستند که در آن قاریان و حافظان قرآن رشد داده می شود، ابراز داشت: محافل جمع خوانی قرآن که در ماه مبارک رمضان انجام شد، جوابی بود برای تکفیری ها و کسانی که به دنبال تفرقه هستند.
همایش عاشورائیان در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، ادیبی، کارشناس امور مساجد و هیئت های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر پیش از ظهر امروز در همایش عاشورائیان بوشهر گفت: هیئت های مذهبی وظیفه سنگینی بر عهده دارند چرا که تمامی برنامه هایی که در کشور انجام می شود، در قالب فضای مجازی در دنیا رصد می شود لذا باید به خط مستقیمی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند توجه ویژه ای شود.

 

ادیبی اظهار داشت: شبکه های تکفیری و وهابی با برنامه های خود قصد دارند قرآن و عترت را از یکدیگر جدا کنند و ما را فقط پیرو عترت و بی توجه به قرآن جلوه دهند. به همین دلیل این یک راهبرد از سوی نظام است که تمامی محافل را با قرآن شروع کرده و به آن توجه جدی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه محافل و مجالس و هیئت های مذهبی هستند که در آن قاریان و حافظان قرآن رشد داده می شود، ابراز داشت: محافل جمع خوانی قرآن که در ماه مبارک رمضان انجام شد، جوابی بود برای تکفیری ها و کسانی که به دنبال تفرقه هستند.

 

ادیبی اضافه کرد: باید از ظرفیت تقارن گفتمان عاشورا و انقلاب استفاده کنیم، چرا که قیام عاشورا هم عملاً استکبارستیز بود، بنابراین از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در این روز دعوت می کنیم.

 

کارشناس امور مساجد و هیئت های مذهبی استان گفت: این تاکید ولی امر مسلمین است که هرگونه اقدامی در جهت ایجاد اختلاف شیعه و سنی، عملا بازی کردن در زمین دشمن است و همان چیزی است که آمریکا، انگلیس خبیث، و صهیونیسم می خواهند، پس لازم است که همه مداحان و ذاکران بر رشد اخوت و وحدت اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

 

وی افزود: هرچند تمام مردم ما، از پیر و جوان، زن و مرد، و با هر نوع پوششی، همه عاشورایی اند، اما متولیان مراسمات و بانیان هیئت ها، مخصوصا در ساعات پایانی شب، ملاحظه مردم را داشته باشند.

 

ادیبی گفت: لازم است که مسؤولین دسته های عزاداری و متولیان مراسمات، با مأمورین انتظامی و امنیتی همکاری مناسب و خوبی داشته باشند./833/پ203/ب

ارسال نظرات