۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۴۱۲

انجمن جهانی مسلمانان آمریکا خواستار آزادی آیت‌الله نمر شد

خبرگزاری رسا ـ انجمن جهانی مسلمانان آمریکا در بیانه‌ای به حکم اعدام صادر شده برای آیت‌الله باقر النمر، روحانی شیعه عربستان اعتراض کرد و خواستار آزادی وی شد.
آيت‌الله النمر

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن جهانی مسلمانان آمریکا اتهامات وارد شده به آیت‌الله النمر از سوی سعودی‌ها، مانند ایجاد تفرقه و تضعیف وحدت ملی، را واهی خواند.


انجمن جهانی مسلمانان آمریکا از سازمان‌های دینی و مذهبی جهان خواست تا با امضای بیانیه‌ای، برای آزادی آیت‌الله النمر تلاش کنند.


این انجمن در بیانه خود آورده است: «ما از وضعیت موجود بسیار نگران هستیم زیرا محاکمه آیت‌الله نمر باقر النمر کاملاَ غیر‌منصفانه صورت گرفته و به وی حق برخورداری از وکیل داده نشده است. همچنین در طول محاکمه، دادگاه قوانین اساسی دادرسی و انصاف را رعایت نکرده است، بنابراین محکومیت اعلام شده کاملا نادرست و واهی است.»


همچنین، انجمن جهانی مسلمانان آمریکا به منظور تبادل‌نظر درباره وضعیت آیت‌الله النمر و استراتژی‌های حمایت سیاسی از ایشان، همایشی را در روز چهارشنبه 22 اکتبر(30 آذرماه) برگزار کرد.


هفته گذشته آیت‌الله نمر توسط دادگاه جنایی در ریاض، پایتخت عربستان،  به اعدام محکوم شد.


در واکنش به این حکم، مردم شهر قطیف در استان شرقی عربستان  به خیابان‌ها ریختند و این حکم غیرعادلانه را محکوم کردند. /982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات