۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۲۷۴۲۵

رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی که با هدف آمادگی برای مقابله با انواع تهدیدهای دشمن طراحی شده است، آغاز شد.
رزمايش الي بيت المقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم ملاحسینی، فرمانده ناحیه ولایت سپاه ناحیه شهرستان تبریز عصر امروز در رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر تبریز در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که هدف از اجرای رزمایش ایجاد آمادگی در نیروهای بسیج بوده است، اظهار داشت: اهداف چنین رزمایش‌هایی با نوع تهدیدهای دشمن طراحی و اجرا می شود.


وی با اشاره به این‌که رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در آذربایجان‌شرقی با موفقیت پایان یافت، خاطرنشان کرد: در این رزمایش گردان‌های بیت المقدس طی روزهای یکم و دوم آبان، در حوزه سرزمینی خود رزمایش را اجرا کردند که جزو برنامه های سالانه سپاه عاشورا بوده و تلاش شد معایب رزمایش سال‌های گذشته نداشته باشد.


ملاحسینی با اعلام این‌که این رزمایش 36 ساعت به طول انجامید، گفت: ایجاد آمادگی برای آرام سازی و مقابله با اغتشاشات شهری، دفاع از کوی و برزن، عملیات تاخیری و کنترل اماکن حساس دولتی و غیردولتی، اجرای ایست و بازرسی و راه پیمایی شبانه و مقابله باهر نفوذ دشمن از اهداف قرارگاه امام هادی(ع) ناحیه ولایت تبریز در این رزمایش بود.


فرمانده ناحیه ولایت سپاه ناحیه شهرستان تبریز با تأکید بر این‌که اجرای رزمایش بر عهده فرماندهان و اعضای گردان های مردم پایه و بسیجی بوده است، افزود: در تبریز قرارگاه امام هادی(ع) ناحیه ولایت تبریز وظیفه نظارت و هدایت این نیروها را برعهده داشته و در کنار همه نیروهای حاضر در رزمایش، حلقه های نظام تربیتی صالحین نیز به عنوان خمیرمایه گردان بیت المقدس حضور داشتند.


وی با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که آمادگی دفاعی بسیجیان را لازم دانسته اند، خاطرنشان کرد: امروز بسیج چنان قدرتی دارد که با هرگونه اقدام تجاوزکارانه و یا توطئه‌های احتمالی درون سرزمینی دشمن مقابله کرده و امنیت پایدار 360 درجه در منطقه ایجاد می کند.


فرمانده ناحیه ولایت سپاه ناحیه شهرستان تبریز با بیان این‌که از افراد نظامی و انتظامی متخصص به عنوان ناظر در این رزمایش دعوت شده بود، تصریح کرد: یکی از نکات جالب این رزمایش حضور پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که شور و حال خاصی به بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر بخشیده بود.

 

حضور 75  گردان بیت‌المقدس و سه گردان کوثر در رزمایش استانی

 


سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان این‌که سیاست کلی نظام اجرای طرح‌های پدافندی است، اظهار داشت: رزمایش در تاریخ‌های یکم و دوم، هشتم و نهم در شهرستان‌ها و 15 و 16 آبان در تبریز، اجرایی می شود.

 

وی افزود: در این رزمایش 75 گردان بیت‌المقدس و سه گردان کوثر حضور خواهند داشت که در سه مرحله آموزش و سازماندهی، تیراندازی و آمادگی جسمانی اجرا می‌شود.

 

فرمانده سپاه عاشورا دفاع از کوی و برزن، رعایت اصول برای حفظ جان و دفاع از تجهیزات موجود و همچنین امداد و نجات را از جمله برنامه‌ها برای آمادگی نیروهای مردمی عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست از به برخی تأسیسات حیاتی و مهم استان، همچون پالایشگاه، نیروگاه، منابع آب و صدا و سیما در این رزمایش مورد توجه است./935/پ203/ب

ارسال نظرات