۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۲۷۴۹۳
آیت الله علما:

مبلغان در کنار منبر‌ از تبلیغ چهره‌ به چهره با جوانان غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مبلغان تلاش کنند در کنار منبر سنتی و رسمی، نشست های صمیمی با جوانان را در برنامه های تبلیغی خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز در دیدار مبلغان برادر و خواهر اعزامی از قم، گفت: بیشترین نیات در حوزه وقف مربوط به امام حسین(ع) است، وقف در این راه خودش تبلیغ دین است، بهترین جا برای هزینه و صرف موقوفات همین مراسم‌ها و هیأت های مذهبی است.

 


وی ادامه داد: مبلغان تلاش کنند در کنار منبر سنتی و رسمی، نشست های صمیمی با جوانان را در برنامه های تبلیغی خود قرار دهند.

 


امام جمعه کرمانشاه گفت: تلاش کنیم که رفتار و سبک زندگی صحیح ما در ذهن جوانان نقش ببندد، و با عمل خود اعتماد نسل را جوان را به دست آورده و حفظ کنیم.

 


وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند: «من حرکت می کنم تا سیره جدم را زنده نگاه دارم» سبک زندگی اسلامی همان سیره حضرت رسول(ص)  است.

 


آیت الله علما افزود: با غفلت مسلمین در آن زمان، سبک زندگی حضرت رسول اکرم(ص) تبدیل شده بود به سبک زندگی یزید ملعون، حکومت فاسد و گمراه با تلاش، تبلیغات و هزینه های گزاف توانست در یک بازه زمانی حکومت اسلامی و نوپا را دچار آن سقوط کند.

 


وی ادامه داد: حضرت سید الشهدا(ع) این موضوع را دید و احساس خطر کرد و به تکلیف خود عمل کرد، ما نیز وظیفه داریم تلاش کنیم به تکلیف و رسالت خود عمل نماییم.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه اظهار داشت: عمل ما بهترین تبلیغ برای دین است، کلام و رفتار ما بهترین ابزار برای خدمت به دین است، به گونه ای رفتار کنیم که مردم سبک زندگی اهل بیت(ع) را از ما بیاموزند، نفس روایات معصومان(ع) به لحاظ این که از معصوم صادر شده و موافق فطرت مردم است اثر گذار می‌باشد اما مردم باید این احادیث و دستورات اهل بیت(ع) را در اعمال و رفتار ما مشاهده کنند.

 


آیت الله علما گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی می فرمود: ما مأمور به معنویت انسان ها هستیم نه جسمیت آدم ها، بحمدلله نسل جوان ما پاک و زلال هستند برخی از جوان ها ممکن است در طول سال فقط در یک دهه محرم یک روحانی را ببینند و پای صحبت او بنشینند پس این فرصت را غنیمت بدانید.

 


وی خاطر نشان کرد: شبکه های ماهواره ای تمام توان خود را برای جذب و گمراهی نسل جوان ما به کار گرفته اند، شبکه های اجتماعی و اینترنت فضاهای آلوده ای را برای فرزندان ما مهیا کرده اند، باید تلاش کنیم با جوانان امروزی با زبان خودش و با آگاهی به مسائل روز ارتباط برقرار کنیم.

 


امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: در ایام تبلیغ و در برخورد با جوانان صمیمانه به صحبت ها و پرسش های آنان پاسخ دهیم، تدبیر کنیم و درد را سنجیده و برای مداوای آن تلاش کنیم، نیت های خود را خالص کنیم و در راه خود تلاش و مجاهدت داشته باشیم که توفیق الهی از آن ما است، اگر با نیت خالصانه فعالیت خود را آغاز کنیم بسیاری از مطالب و نیازهای جامعه را خداوند متعال بر زبان ما جاری می کند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات