۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۷۵۱۹
یک سازمان بین‎المللی خبر داد؛

فرار 100 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار از دو سال پیش تاکنون

خبرگزاری رسا ـ یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق بشر اعلام کرد که از دو سال پیش تاکنون که حملات بوداییان افراطی به مسلمانان روهینگیا در میانمار افزایش یافته بیش از 100 هزار مسلمان مجبور به پذیرش خطر و فرار از این کشور به وسیله قایق‎های فرسوده شده‎اند.
مسلمانان ميانمار
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق بشر اعلام کرد که از دو سال پیش تاکنون که حملات بوداییان افراطی به مسلمانان روهینگیا در میانمار افزایش یافته بیش از 100 هزار مسلمان مجبور به پذیرش خطر و فرار از این کشور به وسیله قایق‎های فرسوده شده‎اند.
 
کریس لوا، مدیر سازمان غیرانتفاعی Arakan Project در این ارتباط می گوید که از روز 15 ماه اکتبر میلادی تاکنون فرار مسلمانان روهینگیا از کشور میانمار افزایش چشمگیری یافته و به طور متوسط روزانه 900 مسلمان تلاش می کنند که با استفاده از قایق و کشتی های باری خود را به کشور دیگری برسانند.
 
وی تاکید کرد که در طول کمتر از دو هفته گذشته نزدیک به 10 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار گریخته است که بیشترین میزان فرار مسلمانان از میانمار از دو سال گذشته تاکنون را شامل می شود.
 
مدیر سازمان غیرانتفاعی Arakan Project خاطرنشان کرد که برخی از قایق های پناهجویان مسلمان میانماری به سمت کشور تایلند رفته اند، جایی که مسافران مسلمان را به کمپ های واقع در جنگل برده و تا زمانی که اقوام آنان با پول کافی مراجعه نکنند آنها را آزاد نمی کنند.
 
بیشتر مسلمانانی که موفق می شوند از کمپ های جنگلی واقع در تایلند نجات یابند به مالزی یا کشور دیگری مهاجرت می کنند اما در این کشورها نیز همچنان با آینده ای مبهم دست به گریبان هستند./990/ب903/ک
ارسال نظرات