۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۷۰۰
رییس بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر:

فعالیت‌های رسانه‌ای تکفیری‌ها را باید متوقف کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر با محکوم کردن اقدامات تروریست‎های بیان داشت که رژیم صهیونیستی حامی اصلی تروریست در کشورهای منطقه است.
احمد کريمه از علماي الازهر مصر


 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد کریمه، رییس بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «دریم 2» به حمله‎های تروریست‎ها به شمال صحرای سینا و عریش واکنش نشان داد و اظهار داشت: اسلام با هرگونه اقدامات تروریستی مخالف است و آن را تایید نمی‎کند.


وی افزود: عملیات‎های تروریستی بر خلاف آموزهای دینی است و اسلام این گونه اقدامات را جرم و ممنوع می‎داند. خداوند افرادی که به چنین کارهای دست می‎زنند را مورد لعن و نفرین قرار داده است.


رییس بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر خاطرنشان ساخت: حمله‎ انتحاری سبب به هدر رفتن خون عاملان این گونه حمله‎ها می‎شود و همچنین این عملیات‎های تروریستی رنگ و بوی جهاد در راه خدا ندارد.


وی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، موساد، رژیم اشغالگر اسرائیل، قطر و ترکیه پشت پرده همه عملیات‎های تروریستی هستند. این کشورها نیز حامی اصلی تروریست در کشورهای منطقه هستند.


احمد کریمه جریان تکفیری را متولد شده از رحم سلفی‎ها همانند القاعده، النصره، داعش و بوکو حرام خواند و گفت: برای مقابله با جریان‎های تروریستی باید تدابیر لازم را اندیشید.


وی ادامه داد: جریان‎های تفکیری و تروریستی در فضای مجازی و تلویزیون به شدت فعالیت می‎کنند و دارای شبکه‎ها تلویزیونی فعالی هستند که هر چه سریعتر باید آنان را متوقف کرد./994/ب902/ک

ارسال نظرات