۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۷۰۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری بیش از 2هزار مراسم عزاداری با پشتوانه وقف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ماه محرم امسال بیش از دوهزار مراسم عزاداری در استان با پشتوانه وقف اجرا می شود.
گنابادي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی گفت: هشت سال دفاع مقدس از تابلوهای درخشان انقلاب اسلامی است که با الگوگیری از نهضت عاشورا به ثمر رسید.

 

وی افزود: امروز نیز نمی توان تردید کرد همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس است که دانشمندان ما را برای جهاد علمی ترغیب می کند.

 

نهادینه شدن معارف عاشورایی ایران را به نماد استکبارستیزی تبدیل کرده است
حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: اگر امروز ایران نماد استکبارستیزی و مقاومت در برابر نظام سلطه است به دلیل نهادینه شدن معارف عاشورایی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که موقوفات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بیشترین سهم را در کشور و خراسان دارد، ادامه داد: وقف یکی از میراث ارزشمند اهل بیت(ع) است که در طول تاریخ توانسته اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع) را با شکوه و رونق مستمر نگه دارد.


برگزاری بیش از دوهزار مراسم عزاداری در خراسان رضوی با پشتوانه وقف
وی با اشاره به این که امسال بیش از دو هزار مراسم عزاداری با بهره مندی از چهارهزار موقوفه در سال جاری برگزار می شود، اظهار کرد: رعایت الزامات متن وقف نامه، اولین اصل در هزینه کرد موقوفات است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: پس از مشهد، شهرهای سبزوار، نیشابور، گناباد، کاشمر و طرقبه شاندیز به ترتیب دارای بیشتری آمار موقوفات عزاداری محرم هستند.


 استقرار قرارگاه سیدالشهدا با مأموریت اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به فعالان حوزه فرهنگ مبنی برعملکرد قرارگاهی و به روز کار کردن در این حوزه، افزود: امسال برای نخستین بار بنا به پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه، در تمامی استان ها قرارگاه سیدالشهدا(ع) با هدف اجرای مأموریت سوگواره «بصیرت عاشورایی» در طی ماه های محرم و صفر مستقر می شود.

 

اعزام 280 مبلغ به مناطق دارای موقوفه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های محرم این اداره پرداخت و گفت: 280 مبلغ  به همین مناسبت به بقاع متبرکه، روستاها و مناطق دارای موقوفات اعزام خواهند شد.

 

به گفته حجت الاسلام گنابادی نژاد، برپایی خیمه های معرفت در 15 بقعه متبرکه، ایجاد فرصت برای گفت و گو و تعامل چهره به چهره با مردم، برپایی 30 ایستگاه «همه واقف باشیم»، برگزاری مسابقه کتابخوانی «سبک زندگی حسینی»، اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا در 107 بقعه متبرکه، حرکت هیئات عزاداری به سمت بقاع متبرکه در 118 بقعه، برگزاری مراسم شام غریبان در 63 بقعه، توزیع پوستر نمایشگاهی در 140 بقعه و اجرای نمایش در 10 بقعه، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 20 بقعه متبرکه از دیگر برنامه های محرم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.

 

اجرای ویژه برنامه «لبیک یا حسین» به منظور جلب توجه به بیانات امام حسین هنگام ورود به کربلا
وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه محوری امامزادگان خراسان رضوی در امامزاده شعیب سبزوار، افزود: با توجه به آسیب ها و انحرافاتی که مراسمات عزاداری را تهدید می کند، بهترین راهکار، احیای اصالت ها و فرصت های مستند و اصیل عزاداری و ارائه الگوهای جذاب، موفق و کارآمد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به این که دوم محرم، روز ورود امام حسین(ع) به کربلا و ایراد بیانات مهم ایشان به عنوان منشور قیام حسینی است، سازمان اوقاف و امور خیریه درصدد برآمد تا برای بزرگداشت این روز برنامه ریزی ویژه انجام دهد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: به همین منظور ویژه برنامه «لبیک یا حسین» به عنوان یک برنامه محوری در تمامی استان ها اجرا می شود که در خراسان رضوی این برنامه در محل امامزاده سیدحمزه کاشمر با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی و مشارکت آحاد مردم و نهادها برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به حضور خبرنگاران شبکه های خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان برای پوشش خبری این برنامه، گفت: به منظور تقویت ظرفیت های فرهنگی حاشیه شهر مشابه این برنامه در قالب اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» با سخنرانی امام جمعه مشهد در شهرک شهید رجایی مشهد برگزار می شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات