۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۲۷۷۹۰

هشدار آژانس امنیت ملی آلمان نسبت به رشد حضور سلفی‌ها در این کشور

خبرگزاری رسا ـ مقامات آلمانی از افزایش شمار سلفی‌ها و افراط‌گرایان ابراز نگرانی کرده و هشدار می‌دهند که تعداد تندروهای سلفی ساکن این کشور ممکن است به ۷ هزار نفر برسد.
سلفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نگرانی آنجاست که جوانان سرخورده آلمانی نیز در معرض خطر پیوستن به این افراط‌گرایان هستند و گزارش‌ها تاکنون حاکی از حضور 450 آلمانی در میان تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است.


هانس ـ گئورگ ماسن، رئیس آژانس امنیت ملی آلمان اعلام کرد: در حال حاضر 6300 سلفی افراط‌گرا در آلمان وجود دارند که این رقم تا پایان امسال احتمالاً به 7 هزار نفر می‌رسد.


بنابر آمارها تعداد افراط‌گرایان در آلمان به شدت در حال افزایش است به طوریکه سه سال پیش تعداد سلفی‌ها در این کشور 3800 نفر گزارش شده بود و این رقم در سال 2012 به 4500 نفر افزایش یافت.


ماسن همچنین گفت: بسیاری از جوانانی که در جامعه احساس محرومیت می‌کنند به این گروه‌های تروریستی می‌پیوندند و فکر می‌کنند که از این طریق می‌توانند محرومیت‌های خود را جبران کنند.


گزارش مقامات امنیتی آلمان همچنین حاکی از آن است که مهم‌ترین عامل پیوستن جوانان به گروه‌های تروریستی افراط‌گرا «دوستان» آن‌ها هستند. این دوستان بیش از فعالان و امامان سلفی در گرایش  افراد به این گروه‌های تروریستی نقش دارند. در این میان اینترنت هم عامل بسیار مهم دیگری برای جذب افراد است./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات