۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۲۷۸۵۶

برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در 50 منطقه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که همایش شیر خوارگان حسینی عمق واقعه عاشورا و تلاش مجاهدانه امام حسین(ع) را در راه بقا دین نشان می دهد، گفت: این همایش در سال جاری در بیش از 50 نقطه شهری و روستایی در خراسان جنوبی برگزار می شود.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیم زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که فضا سازی شهر برای مراسم عاشورا انجام شده و سعی شده بنرها و پلاکاردهای نصب شده در میادین شهر دارای نمادهای محتوایی و فرهنگی عاشورا باشند، گفت: نهادهای اجرایی و فرهنگی در سطح استان به نحوی برنامه ریزی کرده اند که بتوانند مبحث تدبردر عاشورا را به مخاطبان خود ارائه دهند.

 

وی افزود: یکی از برجسته ترین نمادهای عاشورا که در حال حاضر جهان سازی شده است مبحث همایش شیر خوارگان حسینی است که این نماد دینی عاشورا نظر جهانیان را به قیام امام حسین(ع) جذب کرده و موجب شده همگان در این موضوع تدبر کنند که چه عاملی موجب شده که امام حسین (ع) برای انجام این فریضه فرزند شیرخوار خود را در کربلا با خود همراه داشته باشد.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در سال جاری در حوزه نرم افزاری در استان فعالیت های خوبی صورت گرفته است، گفت: بیش از 10 نرم افزار تولیدی استان در خصوص عاشورا در ایام ماه محرم از طریق ایستگاه های بلوتوث هیأت های مذهبی و ایستگاه های صلواتی در میان مردم توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به این که در بسیاری از نقاط استان واقعه عاشورا شبیه سازی شده است، گفت: شبیه سازی واقعه عاشوار نقش مهمی در فهم این واقعه سرنوشت ساز و تمدن ساز بشری دارد.

 

وی افزود: باید تلاش های خود را در زمینه معرفی فرهنگ اهل بیت در جامعه افزایش دهیم زیرا اگر نسبت به احیای فرهنگ اهل بیت در جامعه بی تفاوت باشیم جامعه ما به سرنوشت جامعه کوفی زمان امام حسین (ع) دچار خواهد شد و در مسیر تباهی پیش خواهد رفت.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد اسلام از مهم ترین برکات ماه محرم است، افزود: باید تا می توانیم فرهنگ عاشورایی را در جامعه ترویج کنیم زیرا فرهنگ عاشورا ضمن پویا نگهداشتن جامعه موجب ترس دشمن از تجاوز به خاک کشورهای اسلامی شده و زمینه افزایش اقتدار و قدرت مانور کشورها را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان این که متاسفانه امروز مهم ترین فریضه ای که امام حسین (ع) برای آن قیام کرده است یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده است، گفت: باید به خاطر این که خون امام حسین(ع) و یارانشان به هدر نرود برای احیای این فرهنگ تلاش کنیم زیرا بی توجهی به این فرهنگ زمینه فساد جامعه را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که ستادهای امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستمر در استان تشکیل می شود، افزود: این ستادهای تاکنون در استان عملکرد خوبی داشته اند ولی لازم است مردم با الگوبرداری از ماه محرم تذکر لسانی یا همان امر به معروف و نهی از منکر را به وظیفه همگانی خود تبدیل کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات