۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۷۸۹۸
استاد دانشگاه اسلامی پاکستان:

بیشتر کتب مذهبی معتبر به زبان فارسی نوشته شده است

خبرگزاری رسا - استاد دانشگاه اسلامی پاکستان در مراسم افتتاحیه دوره جدید آموزش قرآن و زبان و ادبیات فارسی درخانه فرهنگ ایران در راولپندی گفت: بیشترکتب مذهبی معتبر به زبان فارسی نوشته شده است.
دوره آموزش قرآن دوره آموزش قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه دوره جدید آموزش قرآن، خطاطی ، زبان وادبیات فارسی باحضور محمداکبری وابسته فرهنگی کشورمان در راولپندی و همچنین برخی از دانشجویان و اساتید زبان فارسی درخانه فرهنگ ایران سوم آبان ماه در راولپندی برگزارشد.
 
 در ابتدای این مراسم وابسته فرهنگی کشورمان  به گسترش زبان و ادبیات فارسی ، وحدت و یک پارچگی جهان اسلام ، شناسایی و معرفی میراث مشترک فرهنگی ایران و پاکستان و همچنین توسعه روابط متقابل فرهنگی بین نهادهای فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: این اهداف باعث می شوند که دانشجویان و بخصوص فارسی آموزان از این فرصت ها استفاده نموده و ضمن بهره مندی از این فرصت ها برای تقویت دانش خود ، در خدمت رسانی به این اهداف نیز موثر واقع شوند.
 
"مظفرعلی کشمیری"، استاد دانشگاه اسلامی واستادزبان وادبیات فارسی خانه فرهنگ ایران در راولپندی با اشاره به این که زبان فارسی میراث فرهنگی ایران و باکستان است، گفت: زبان وادبیات فارسی فرهنگ مشترک بین دوکشور است و بیشترکتب مذهبی معتبر اهل تسنن واهل تشیع به زبان فارسی نوشته شده اند.و حتی کتبی مانند صحیح بخاری ،صحیح مسلم ،سنن ونسائی وامثالهم وهمچنین صحاح سته که درزبان عربی نوشته شده اند مولفان شان ازجمله امام غزالی،امام نسائی و دیگران ایرانی و فارس زبان بوده اند.
 


وی همچنین با اشاره به میراث شعری و ادبی که توسط غالب واقبال به ما رسیده است ،تاکید کرد: بیشتر این اشعار به زبان فارسی سروده شده اند که برای فهمیدن  دقیق ومسائل عمیق و فکری آن ، تقویت زبان فارسی ناگزیراست.
 
"قاری ابرار حسین قمی"، استاد برجسته قرآن،  قرآن کریم و تعلیمات آن را برای مسلمانان وهمچنین بشریت ، مرکز وحدت دانست و گفت: قرآن، مسلمانان عالم را در سوره مزمل برای تلاوت قرآن با تحقیق، تدبر و تجوید خواندن فرا خوانده و هچنین درآیات مختلف برای وحدت توصیه کرده است./988/د102/ک

ارسال نظرات