۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۹۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

حضور در مجلس عزای امام حسین موجب پاکی روح انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) را موجب پاکی روح بیان کرد و افزود: خداوند به برکت وجود امام حسین(ع) آهن ربایی را قرار داد که علیرغم داشتن برخی بدی ها ولایت امام حسین(ع) او را به این مجالس می کشاند تا زیر ولایت الهی قرار بگیرد.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالله بابل به رمز ماندگاری برخی افراد در تاریخ اشاره و تصریح کرد: هر آنچه در نزد ما قرار دارد فانی شدن است و هرآنچه به خداوند تقدیم شود باقی ماندنی جاویدان و ماندگار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خداوند قرآن را از عرش به زمین آورد تا بشر با مأنوس شدن با کلام الهی آرامش بگیرد و راه سعادت خود را پیدا کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، قرآن را دارای لایه های مختلف معرفی کرد و گفت: دلیل ماندنی بودن قرآن و عدم انحراف آن وجه رب بودن آن است و به همین دلیل وجه رب فنا ندارد.

 

وی با بیان این که انسانی که همه چیز را به خداوند متعال تقدیم کند ماندگار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس آیه صریح قرآن آنهایی که هر چه دارند را به خداوند تقدیم کنند کسانی هستند که معامله پرسودی نصیبشان می شود.

 

حجت الاسلام گرجیان با بیان این که راز ماندگاری امام حسین(ع) در تاریخ این است که با تقدیم همه هستی خود در دنیا رضای الهی را برای خود خرید، تصریح کرد: امام حسین(ع) در طی چند ساعت جان خود، فرزندان، برادران و بهترین عزیزان را در راه خدا تقدیم کرد و حتی حاضر شد در راه رضای الهی همسر و فرزندان و اهل بیتش به اسارت بروند اما زیر ولایت غیر خدا قرار نگیرد.

 

وی ادامه داد: همه انسان ها می توانند با نوکری و اتصال به ائمه معصومین و بالاخص امام حسین(ع) باقی و ماندگار شوند.

 

این استاد حوزه علمیه دیگر ویژگی های معرفی امام حسین(ع) را بر شمرد و اظهار داشت: عبودیت، قیام برای مقامات عالی انسانی و توحید از جمله ویژگی های معرفتی آن حضرت است.

 

وی به جایگاه ولایت اشاره کرد و گفت: هر کس ولایت خدا و حجت او را نپذیرد در سیر ولایت شیطان قرار می گیرد و این مطلب در تاریخ اثبات شده است.

 

این عضو هیأت علمی دانشگاه به موضع وحی برای ائمه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای اهل بیت پیامبر وحی غیر نبوی می شود زیرا وحی نبوی برای بعد از پیامبر قطع شد اما وحی ولایی در ائمه اطهار(ع) ادامه یافت.

 

وی حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) را موجب پاکی روح بیان کرد و افزود: خداوند به برکت وجود امام حسین(ع) آهن ربایی را قرار داد که علیرغم داشتن برخی بدی ها ولایت امام حسین(ع) او را به این مجالس می کشاند تا زیر ولایت الهی قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام گرجیان گریه در مجلس امام حسین(ع) را موجب تلطیف فکر بیان کرد و گفت: حضور در مجلس حسینی توبه به درگاه الهی و پیمان با آن حضرت برای شروعی مجدد است.

 

وی با بیان این که وجود فوق ملکوتی و نورانی اهل بیت(ع) قبل از وجود جسمانی شhن وجود داشت تصریح کرد: امامان معصوم(ع) جایگاهش در نظام هستی مانند مردمک چشم در انسان است زیرا اگر کسی بخواهد هدایت شود باید از سوی این خاندان هدایت شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان دستاوردهای قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم، فساد و معرفت افزایی از جمله پیام های قیام امام حسین و واقعه عاشورا است. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات