۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۸۰۷۶

فعالیت تبلیغی بیش از 400 مبلغ همزمان با ایام محرم در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی ازفعالیت تبلیغی 400 نفر از مبلغان، اساتید و طلاب معمم مدارس علمیه استان همزمان با ایام محرم خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تبليغ و تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهدیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به فعالیت تبلیغی بیش از 400 مبلغ حوزه های علمیه در ایام محرم، افزود: این تعداد شامل 90 مبلغ طرح هجرت که در ایام محرم با برپایی مراسم های سخنرانی و زیارت عاشورا سیره امام حسین (ع) و فلسفه قیام حسینی را بیان می کنند.

 

وی اظهار داشت: به مناسبت ایام محرم 40 نفر از طلاب در قالب  طرح بینات به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام ارشاد از حضور گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح در استان خبر داد و گفت: این مبلغان نیز در روستاهای محروم و فاقد روحانی استان مستقر شده و امر تبلیغ دین و سیره ابا عبدالله الحسین را عهده دار شده اند.

 

معاون تبلغی و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت تبلیغی اساتید حوزه های علمیه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: همچنین دروس سطح دو حوزه های علمیه استان جهت فعالیت تبلیغی طلاب تعطیل شده است.

 

وی اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم 10 نفر از طلبه های حوزه علمیه خواهران به صورت کامل در مدارس امین مستقر شدند تا در این ایام ضمن تبیین فلسفه عاشورا، پاسخگوی سؤالات دینی مذاهبی دانش آموزان باشند.

 

حجت الاسلام ارشاد در ادامه با اشاره به برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان در مدارس علمیه استان گفت: حسینیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء پذیرای جمعی از دانش آموزان نخبه کانون افلاکیان وابسته به حوزه است.

 

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دهه نخست محرم 600 نفر از دانش آموزان نخبه تحت پوشش کانون افلاکیان با حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام ارشاد، سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مداحی در رثای شهداء کربلا، پاسخگویی به شبهات دینی و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی مذهبی را از برنامه های اجرایی در حسینیه مدرسه امام خمینی (ره) ارومیه برشمرد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: تمامی مدارس علمیه استان سیاه پوش شده و هر شب در سوگ شهادت ابا عبدالله الحسین و یارانش مراسم عزاداری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ارشاد در پایان گفت: دسته های عزاداری مدارس علمیه استان در روز تاسوعا و عاشورا همراه با دیگر هیأت های مذهبی در خیابان ها به عزاداری می پردازند./936/ت302/ب

ارسال نظرات