۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۲۸۱۲۵

برپایی عزاداری حسینی در حرم حضرت زینب

خبرگزاری رسا ـ حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه این روزها میزبان زائرانی است که برای شرکت در آیین سوگواری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به این مکان آمده‌اند.
حضرت زينب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران زائر از سوریه و کشورهای مجاور برای شرکت در این مراسم در حرم مطهر حضرت زینب(س) در منطقه «سیده زینب(س) در «ریف دمشق» حضور یافته‌اند.

 

منطقه سیده زینب(س) امسال شکل متفاوت و قابل توجهی از این مراسم را تجربه می‌کند؛ این در حالی است که طی 3 سال گذشته به خاطر اوضاع امنیتی نامناسب منطقه این مراسم کم‌رنگ شده بود.


با استقرار اوضاع امنیتی و بازگشت زندگی عادی به منطقه سیده زینب(س)، شهروندان سوری و زائرانی از داخل و خارج سوریه برای عزاداری ایام محرم روانه حرم حضرت زینب(س) شده‌اند.


صدها تن از جوانان نیز به‌صورت داوطلبانه برای خدمت به عزاداران و زائران حضرت زینب(س) در این منطقه مستقر شده‌اند و چادرها و اماکنی برای پذیرایی از زائران با غذا و نوشیدنی دایر کرده‌اند.


حسینیه‌های منطقه سیده زینب(س) نیز از نخستین روز محرم درهای خود را به روی عزاداران حسینی گشوده‌اند و هیئت‌های عزاداری در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف منطقه آیین‌ عزاداری برگزار می‌کنند.


بنابراین گزارش، پرچم سیاه به نشانه آغاز محرم بر گنبد حرم حضرت زینب(س) نصب شده و این مکان مقدس از صبح تا اواخر شب پذیرای زائران است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات